رشد ۲۱۴ واحدی شاخص بورس

در آخرین روز معاملاتی تالار شیشه‌ای در این هفته شاخص کل توانست بیش از ۲۱۴ واحد رشد کند. در این روز تعداد زیادی از نمادهای گروه مواد غذایی رشد کردند، ولی قندی ها بر خلاف روز گذشته در کانال کاهشی قرار گرفتند.
رشد ۲۱۴ واحدی شاخص بورس

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱۴ واحد رشد کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۳۴۴ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۳ واحد مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۱ واحدی بالا رفت.

همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۵۹ واحد رشد، رقم ۸۷ هزار و ۶۲۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۹۱ واحد رشد تا عدد ۵۵ هزار و ۷۸۴ واحدی بالا رفت. علاوه بر این شاخص بازار دوم ۸۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۷ هزار و ۹۰۸ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد پالایش نفت بندرعباس با ۶۰ واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بیشترین نقش را نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خدمات انفورماتیک و شرکت ارتباطات سیار بیشترین تاثیر را روی نماگر بازار داشتند.

در طرف مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی نماگر بازار ایفا کرد و پس از این نماد گسترش نفت و گاز پارسیان، آسان پرداخت پرشین و مخابرات ایران بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند.

برخلاف روز گذشته امروز قندی‌ها در کانال کاهشی قرار گرفتند و به جز دو نماد از این گروه باقی افت در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند، اما تعداد زیادی از گروه محصولات غذایی با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه فلزات اساسی نمادهای مس شهید باهنر و نورد آلومینیوم بیشترین کاهش را در قیمت پایانی دیدند و تعداد زیادی از نمادهای دیگر این گروه با افت کمتری در قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه کانه‌های فلزی نمادهای منگنز ایران، معادن بافق و باما رشد کرده‌اند و نمادهایی همچون معدنی و صنعتی چادرملو، توسعه معادن و فلزات، توسعه و معدنی صبانور و توسعه معادن روی ایران با شرایط کاهشی مواجه شدند. تعداد خودرویی‌ها امروز با رشد اندکی در قیمت پایان مواجه شدند و تعداد دیگری شاهد افت بودند. از جمله دادوستدهای درون گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نماد سایپا، کابل البرز و توسعه معادن و فلزات اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۶ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۴۲ میلیون و ۶۰۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۶ هزار و ۶۶۲ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۰.۵ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۱۵.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۵۸ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۱۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۲ هزار و ۴۹۷ نوبت داد و ستد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید