نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک:

رشد بی سابقه قیمت مسکن ظرف ۶ماه

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه کاهش قدرت خرید متقاضیان و خروج سفته بازان از بازار از دلایل اصلی ورود مسکن به رکود است، گفت: تا به حال سابقه نداشته قیمت مسکن در بازه زمانی شش ماهه ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد کند.
رشد بی سابقه قیمت مسکن ظرف ۶ماه

به گزارش صنعت نویس، حسام عقبایی با بیان اینکه اکثر مشاوران املاک می‌گویند که بازار راکد است و در این دو ماه به دلیل ماه محرم و صفر رکود عمیق تر خواهد شد، گفت: داده‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران حاکی از آن است که معاملات در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش قدرت خرید متقاضیان، افزایش شدید قیمت مسکن و خروج سفته بازان از بازار مسکن باعث شده تا این بازار در مردادماه و شهریور ماه وارد رکود شود، اظهار داشت: رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکن در یک بازه زمانی ۶ ماهه شاید بتوان گفت بی‌سابقه بوده است، بنابراین افت معاملات که از اواخر مرداد ماه شروع و در شهریور ماه افزایش یافت، احتمالا در نیمه دوم سال شدت بیشتری بگیرد.

عقبایی خاطر نشان کرد: کاهش حجم معاملات مسکن بنا به گفته مشاوران املاک مشهود است، بنابراین پیش‌بینی من این است که چون بازار مسکن در شهریورماه از لحاظ معاملات وضعیتی مناسب نداشت، در نیمه دوم سال نیز ادامه یافته و افت معاملات و خرید و فروش بیشتر مشهود است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سئوال که آیا افت معاملات موجب کاهش قیمت مسکن می شود تاکید کرد: نمی توانیم تصور کنیم چون معاملات کاهش یافته، قیمتها هم پایین می‌آید، پس اگر قیمتها در بازارهای طلا و ارز به ثبات برسد، ممکن است بازار مسکن هم متعادل شود.

 

منبع:فارس

افزودن نظر جدید