رشد اقتصادی کشور نیازمند جذب سالانه سرمایه گذاری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش رشد اقتصادی کشور و کاهش نرخ بیکاری نیازمند جذب سالانه 60 تا 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است.

صنعت نویس: غلامرضا تاجگردون افزود: در صورت جذب این مقدار سرمایه گذاری خارجی تک رقمی شدن نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی کشور به هشت درصد قابل دسترس خواهد بود .
وی اظهار کرد: برای کمک به حضور سرمایه گذاری خارجی ،اصلاح برخی قوانین حاکم بر کشور و اصلاح فضای فرهنگی کشور ضرورتی انکارناپذیر است.
تاجگردون با یادآوری اهمیت نقش کارآفرینی و نرخ رشد اقتصادی در افزایش درآمد و معیشت مردم ،بیان کرد: مردم، رسانه های ارتباط جمعی و مسئولان برای تحقق توسعه اقتصادی کشور با هم تعامل بیشتری کنند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت های دولت در بهبود رشد اقتصادی کشور تصریح کرد: در سه سال گذشته نرخ رشد اقتصادی ایران از حدود منفی هفت درصد به چهار درصد رسیده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که درآمد مردم کهگیلویه و بویراحمد 60درصد سرانه مردم کشور است ،گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم این استان نیازمند 18هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است که با توجه به منابع آب، خاک و نفت در صورت برنامه ریزی امکان پذیر است.
تاجگردون برخی واکنش های منتقدان دولت در اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران خارجی را یادآور و خواستار عزم همگانی برای کاهش این چالش های فرهنگی و سیاسی در کشور شد.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

ایرنا

افزودن نظر جدید