رتبه «پراید» در بین خودروهای پر فروش جهان

فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 منتشر شد و بر این اساس خودروهای تویوتا کرولا، فورد سری اف و فولکس واگن گلف باز هم در رده‌های بالایی دیده می‌شوند.
رتبه «پراید» در بین خودروهای پر فروش جهان

به گزارش صنعت نویس، طبق گزارشی که از وضعیت فروش خودروها در سراسر جهان طی ده ماه نخست سال 2017 منتشر شده، بازار جهانی خودرو در سال جاری از نظر میزان فروش با رشد حدود 4 درصدی مواجه شده است. در میان سگمنت‌های مختلف نیز بیشترین رشد به کلاس SUV یا همان شاسی بلندها اختصاص داشته است.
با نگاهی با 100 خودروی پرفروش و محبوب سال 2017 می‌بینیم که خودروسازان ژاپنی همچنان به اقتدار خود در زمینه فروش خودرو در سراسر جهان ادامه می‌دهند. تویوتا کرولا (Toyota Corolla) با فروش بیش از 1 میلیون و 14 هزار دستگاه، با وجود افت 5.8 درصدی میزان فروش، همچنان در صدر این فهرست قرار گرفته است.

تویوتا کرولا
پیکاپ فورد سری اف (Ford F-Series) نیز با رشد 10.2 درصدی در سال جدید، 886 هزار دستگاه فروش داشته و ضمن معرفی به عنوان پرفروش ترین پیکاپ سال 2017، در رتبه دوم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 قرار گرفت. این احتمال وجود دارد که فورد سری اف در دو ماه آخر سال بتواند از رکورد فروش 1 میلیون دستگاه در سال عبور کند. در صورت رخ دادن ان اتفاق، این پیکاپ وانت محبوب پس از تویوتا کرولا، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف به چهارمین خودرو در تاریخ تبدیل می‌شود که بیش از یک میلیون دستگاه در سال فروش داشته است.

فورد سری F
فولکس واگن گلف (VW Golf) با وجود افت 4.1 درصدی میزان فروش، باز هم در میان محبوب ترین خودروهای جهان دیده می‌شود و با فروش بیش از 795 هزار دستگاه در 10 ماه ابتدایی سال جاری میلادی در رتبه سوم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 قرار گرفته است.

فولکس واگن گلف
هوندا سیویک (Honda Civic) به لطف عرضه گسترده در بازار اروپا و خاورمیانه، جهش 5 پله‌ای داشته و با پشت سر گذاشتن تویوتا راو 4 و هوندا CR-V به رده چهارم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 رسیده است. شاسی بلند فولکس واگن تیگوان (VW Tiguan) برای اولین بار در میان ده رتبه اول جای گرفته و با رشد 10 پله‌ای و فروش بیش از 579 هزار دستگاه به رده هفتم این فهرست رسیده تا جای فورد فوکوس و فولکس واگن پولو را بگیرد.

تویوتا کمری هم که به عنوان رهبر کلاس سدان‌های میدسایز یا اندازه متوسط شناخته می‌شود با فروش بیش از 538 هزار دستگاه و البته افت 1.8 درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه دهم فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 دیده می‌شود.

پراید ؛ هشتاد و سومین خودروی پرفروش جهان!
از نکات جالب جدول پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 قرارگیری نام سایپا پراید در رتبه هشتاد و سوم این فهرست است. همچنین خودروهای چینی هاوال اچ 6، بائوجون 510، بائوجون 730و چانگان سی اس 75 در رده‌های 21، 49، 81 و 95 پرفروش ترین‌های جهان جای گرفته‌اند. در ادامه، لیست کامل و صدتایی پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 را مشاهده می‌کنید:

منبع:صبحانه آنلاین

افزودن نظر جدید