رایزنی‌ های تازه اوپک درباره قیمت نفت

افزایش ۹۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در چند ماه اخیر دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی نفت است.

به گزارش مهر ، بیژن نامدار زنگنه افزود: افزایش تولید نفت آمریکا غیرقابل پیش بینی بود و این افزایش بیشتر از آن چیزی است که اعضای اوپک پیش بینی می‌کردند.

وی گفت: ما درحال رایزنی با اعضای اوپک هستیم تا خود را برای تصمیمی جدید آماده کنیم، اما تصمیم گیری در این سازمان بسیار دشوار است چراکه هر تصمیم به معنی کاهش تولید اعضا خواهد بود.

زنگنه افزود: البته بحث دیگری از سوی برخی از اعضای اوپک مطرح شده است که این اعضا معتقدند زمان زیادی از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نگذشته است و این تصمیم عملا هنوز تاثیر خود را در بازار نگذاشته است.

وی گفت: باید مدتی صبر کنیم تا ببینیم بازار به چه شکلی خواهد شد، چراکه همواره در اوپک کاهش تولید دارای سقف است و برای رسیدن به اجماع و توافق برای کاهش تولید باید کار بسیار دشواری انجام داد.

وزیر نفت درباره اهمیت روز قدس نیز افزود: همه بزرگان نظام درباره اهمیت روز قدس صحبت کردند من خودم در این راهپیمایی شرکت می‌کنم و همه را نیز دعوت می‌کنم که در این راهپیمایی شرکت کنند.

زنگنه گفت: امسال ما هم مساله قدس و مبارزه با صهیونیست را داریم و هم در ادامه با یکی از اذناب صهیونیسم که عملا تروریسم شکل گرفته در قالب داعش روبرو هستیم، ما هر دو را محکوم می‌کنیم.

وی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه افزود: این‌ها مسایلی است که مقامات سیاسی درباره آن صحبت کردند و صحبت‌های من تنهاتکرار آنهاست.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید