راهکار کاهش آسیب ناشی از زلزله در تهران

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با سفیر فرانسه در ایران و رئیس مرکز بحران و پشتیبانی وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ضمن درخواست از صلیب سرخ این کشور برای حمایت از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: زلزله برای مردم ما یک خطر جدی و همیشگی است و راه پیشگیری و در واقع کاهش آسیب های ناشی از زلزله بخصوص در شهر تهران، ارائه آموزش های همگانی است.

دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با سفیر فرانسه در ایران و پاتریس پائولی رئیس مرکز بحران و پشتیبانی وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه، فعالیت های هلال احمر را تشریح کرد و گفت: جمعیت ایران با سابقه نزدیک به ۱۰۰ سال در حوزه های امداد و نجات و پاسخگویی به سوانح، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش، جوانان، داوطلبان، تولید دارو و اقلام و تجهیزات امدادی و ... فعالیت می کند و با توجه به اینکه ایران، کشور حادثه خیزی است تجربه های زیادی در بخش های مختلف کسب کرده است.

وی به فعالیت های بین المللی هلال احمر ایران هم اشاره کرد و گفت: جمعیت ایران در ۱۴ کشور آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی مراکز درمانی دارد، همچنین در بحران ها و حوادثی که در منطقه و دنیا رخ داده از جمله در سیل پاکستان، خشکسالی سومالی، کمک به آوارگان روهینگیا ورود و امدادرسانی کرده است.

همکاری نزدیک هلال احمر ایران با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه همکاری نزدیکی میان هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در زمینه کاهش خطرات در مناطق شهری، تاب آوری و آموزش به عنوان نیاز بشردوستانه وجود دارد، افزود: جمعیت هلال احمر ایران به عنوان عضو هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای مدت 4 سال انتخاب شده و می تواند در سیاست گذاری و استراتژی فدراسیون نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

دکتر پیوندی با اشاره به اینکه کشور ایران کشور پهناوری است که از 41 حادثه طبیعی شناخته شده در دنیا، 34 حادثه را تجربه کرده، ادامه داد: هلال احمر ایران تجربیات فراوانی از زلزله بم، رودبار و منجیل و زلزله اخیر در کرمانشاه کسب کرده است؛ زلزله برای مردم ما یک خطر جدی و همیشگی است و راه پیشگیری و در واقع کاهش آسیب های ناشی از زلزله بخصوص در شهر تهران، ارائه آموزش های همگانی است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران در زلزله کرمانشاه که بیش از 400 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 9 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند، به عنوان اولین ارگان امدادی در لحظات اولیه پس از وقوع حادثه در کنار مردم بود و کار امداد و نجات را به خوبی انجام داد.

درخواست کمک از صلیب سرخ فرانسه برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاهی

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه هلال احمر ایران تا اسکان دائم زلزله زدگان در منطقه عملیاتی کرمانشاه حضور خواهد داشت، از صلیب سرخ فرانسه برای حمایت از زلزله زدگان و کمک به اسکان دائم آنها درخواست کمک کرد.

دکتر پیوندی افزود: هلال احمر ایران آمادگی دارد با جمعیت صلیب سرخ فرانسه ارتباط نزدیکی داشته باشد و از آموزش فنی و تجربیات این جمعیت استفاده کرده و تجربیات خود را نیز در اختیار صلیب سرخ فرانسه قرار دهد چراکه هلال احمر ایران ظرفیت عظیمی برای فعالیت های مختلف دارد و در زمینه مدیریت و تاب آوری، توانبخشی، بهداشت و درمان، گسترش فرهنگ صلح و بشردوستی و عدم خشونت می توانیم همکاری مفید و موثری با دیگر جمعیت های ملی داشته باشیم.

تاکید بر نقش محوری هلال احمر ایران در زلزله اخیر

در این دیدار، سفیر فرانسه در ایران با اعلام تسلیت حادثه کرمانشاه و تبریک نقش محوری هلال احمر ایران در کمک به آسیب دیدگان این حادثه، ابراز امیدواری کرد که در زمینه امور بشردوستانه، همکاری گسترده ای میان ایران و فرانسه شکل بگیرد.

فرانسوآ سنمو با تاکید بر لزوم توسعه پیوندهای دو جانبه میان ایران و فرانسه افزود: اولین ریسک برای شهروندان فرانسوی مقیم ایران، ریسک زلزله است بنابراین ما تمایل داریم این شهروندان فرانسوی از آموزش های همگانی در این خصوص بهره مند شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پاتریس پائولی رئیس مرکز بحران و پشتیبانی فرانسه هم در این دیدار با تاکید بر اینکه ماموریت ما در مرکز بحران و پشتیبانی فرانسه، حفاظت از اتباع فرانسوی در دیگر کشورها و همچنین توسعه فعالیت های انسان دوستانه است، گفت: درخواست های ایران برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه به طور جدی بررسی می شود و این جلسه آغازی برای پیگیری امور انسان دوستانه میان دو کشور ایران و فرانسه خواهد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید