راهکار رئیس اتحادیه املاک برای کنترل قیمت اجاره‌

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: یکی از راهکارهای کنترل قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها این است که مالیات بر ارزش افزوده مستاجران حذف شود.
راهکار رئیس اتحادیه املاک برای کنترل قیمت اجاره‌

به گزارش صنعت نویس، مصطفی‌قلی خسروی با تاکید بر راه‌اندازی سریع صنعت اجاره برای کنترل قیمت‌ها در کشور اظهار کرد:‌ در این راستا باید دولت با کمک شهرداری‌ها و نهادهای حمایتی در مناطق مختلف خانه‌سازی کرده و آنرا به افراد واجد شرایط برای یک مدت معین واگذاری کنند.

وی با بیان این‌که این برنامه به تعادل قیمت‌ها در بازار اجاره‌بهای کشور کمک فراوانی می‌کند به ایجاد میدان تره‌بار از سوی شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود:‌ وقتی این میادین راه‌اندازی شد تا حدود زیادی از گرانی‌های میوه که با "تمیز کردن میوه‌ها با دستمال" و "نور" ایجاد می‌شد، جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به این‌که به تعداد مردمان کشور راهکار برای رفع مشکلات وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راهکارها این است که مالیات ارزش افزوده نسبت به مستاجران را دریافت نکنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد:‌ در بحث کنترل قیمت‌ها در بخش مسکن هم دولت و هم مردم دخیل هستند.

 بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی که 6 تیرماه امسال منتشر شد، در خردادماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به خرداد سال 96 به ترتیب 12.5 و 10.4 درصد افزایش یافته بود.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید