راز افزایش قیمت سکه

 قیمت سکه این روزها به بالای ۲ میلیون تومان رسیده که این افزایش قیمت دلایل متعدد داخلی و خارجی دارد.
راز افزایش قیمت سکه

به گزارش صنعت نویس، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دلایل افزایش قیمت سکه در بازار، گفت: باید اذعان کرد قیمت جهانی طلا افزایش یافته؛ اما عموما قیمت سکه متناسب با این امر تغییر نمی کند بلکه متاسفانه دلالان بازار سکه و ارز این روزها سبب افزایش قیمت ها می شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت سیاستگذاری مناسب برای مدیریت بازار سکه و ارز، اظهار کرد: بانک مرکزی برخی روزها عنوان می کند که سکه عرضه می کند و افراد هر تعداد سکه بخواهند می توانند خریداری کنند و گاهی هم جلوی فروش و عرضه را می گیرد از این رو نداشتن سیاستگذاری مناسب نیز موجب شده این بازار ملتهب شود.

وی ادامه داد: همچنین نباید از تاثیر برخی مصاحبه های نابهنگام و بی موقع مسئولان بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها غافل شد زیرا بروی تغییر قمیت ارز و سکه اثر می گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت خاطرنشان کرد: البته باید اذعان کرد که گاهی نیز مردم بی دلیل نسبت به خرید سکه اقدام کرده و در واقع به این بازار هجوم می برند که ناشی از مولفه های ذکر شده است و همین امر سبب افزایش قیمت سکه می شود.

سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم اعتقاد دارد هم اکنون در جامعه نقدینگی وجود دارد و عدم مدیریت این امر سبب خواهد شد تا پول های سیال به بازارهای مختلف از جمله بازار سکه سوق یابد.

کبیری در خصوص علل افزایش قمیت سکه گفت: می توان بیان کرد که افزایش قیمت سکه بیشتر موضوع روانی – اجتماعی است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون در جامعه نقدینگی وجود دارد و عدم مدیریت این امر سبب خواهد شد تا پول ها سیال به بازارهای مختلف از جمله بازار سکه سوق یابد.

وی افزود: البته مسئولان بانک مرکزی باید پاسخ دهند ارائه و پیش فروش سکه در طول چند هفته گذشته چقدر توانسته در مدیریت و تنظیم بازار مذکور موثر واقع شود؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه بازا ارز به راحتی قابل سرمایه گذاری نیست و با ورود دولت به این عرصه، طبیعی است که نقدینگی به سمت بازارهای دیگر مانند سکه گرایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم مدیریت صحیح بانک مرکزی در بازار سکه آثار تورمی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار سکه دارای حباب مقطعی است لذا مردم سراغ این بازار نروند تا قیمت ها واقعی شود؛ در صورت بازگشت قیمت ها، شاید عده ای متضرر شوند.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید