رئیس جمهور: بخشی از التهابات ارزی، داخلی است

رئیس جمهور  در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی گفت: من به عنوان رئیس جمهوری ایران اعلام می‌کنم بخشی از التهابات، داخلی است. التهابات داخلی را هم می‌خواهیم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟
رئیس جمهور: بخشی از التهابات ارزی، داخلی است

به گزارش صنعت نویس، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی  در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی گفت: همه جناح‌ها باید برابر دشمن باشند. امروز دشمنی غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم. می‌فهمم که سال دیگر انتخابات است؛ اما جناحی فکر نکند اگر علیه دولت حرفی بزند محبوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: می‌فهمم که کارمندان دولت حقوقشان ثابت است و تحت فشار هستند. می‌دانیم که مردم در سختی هستند؛ می‌دانیم که زمان جنگ است؛ جنگ اقتصادی.

رئیس جمهور  در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی گفت: من به عنوان رئیس جمهوری ایران اعلام می‌کنم بخشی از التهابات، داخلی است. التهابات داخلی را هم می‌خواهیم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟ بله آنها خیلی جنایت‌کار هستند و خیلی به ما ضربه زدند. اما خودمان چه؟

وی اظهار کرد: به عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم بخشی از التهابات داخلی است. صادرکننده داخلی و خصولتی ارزی که باید در سامانه نیما قرار دهد را صبر می‌کند و ۴۸ ساعت بعد این کار را انجام می‌دهد. حالا دلیلش را نمی‌خواهم بگویم چرا. این کار جنایت به کشور است.

وی ادامه داد: من دیروز به مسئولین مربوطه گفتم اگر دیدند مسئولی یا فردی چنین جنایتی کرده‌اند، اول او را عزل کنند و دوم به دادگاه بفرستند.

روحانی یادآور شد: ما حدودا ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم. الان حدود ۶ ماه از سال گذشته است. چقدرش وارد بانک مرکزی سامانه نیما شده و چقدرش باقی مانده را نمی‌خواهم بگویم. چرا. چه کسی مسئول است؟ این را هم می‌خواهیم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم. بله آنها خیلی جنایت‌کار هستند و خیلی به ما ضربه زدند. اما خودمان چه؟

وی افزود: من از سازمان اداری و استخدامی کشور می‌خواهم از امروز یک معیار برای تمام وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها برای تحویل دادن ارز صادراتی در نظر بگیرند. آن کسی که یک ساعت زودتر ارز خود را عرضه می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت اجرای طرح دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک ما اگر کامل بود مشکل ما از بین می‌رفت؛ چرا که معلوم می‌شد جنس را چه کسی تولید کرده؟ چه زمانی صادر می‌شود؟ به کجا صادر می‌شود؟ چه کسی دریافت می‌کند؟ از کدام طریق پولش برمی‌گردد و ...در این صورت نیازی به این کارها نبود. مشکل ما این است که عقب هستیم.

وی سپس خاطرنشان کرد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر وزرا باید هر چه سریع‌تر در راستای اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک حرکت کنند.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید