دیپلماسی فعال گمرکی ایران در قلب اروپا

حضور فعال گمرک ایران در اجلاس کمیته حسابرسی سازمان جهانی گمرک مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در راس هیاتی در یازدهمین اجلاس سالانه کمیته حسابرسی که در تاریخ 21-20 فوریه 2017 در بروکسل بلژیک برگزار شد، شرکت نمود.

به گزارش صنعت نویس به نقل از خبرآنلاین گمرک ایران به عنوان نماینده کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس برای بررسی عملکرد مدیریتی سازمان جهانی گمرک حضور یافت. تعداد 12  کشور از طرف مجموع 180 کشور عضو سازمان در این اجلاس نحوه اجرای طرح استراتژیک سه ساله و میزان موفقیت آن سازمان در ارتباط با برخورد و کمک به حل چالش های گمرکات را ارزیابی و حسابرسی می کنند.

شرکت کرباسیان در هفتاد و هفتمین اجلاس ITC

همچنین مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در هفتادمین سالگرد تأسیس کمیته حمل‌ونقل ITC همزمان با هفتاد و هفتمین اجلاس ITC به دعوت "فریز باخ" دبیر اجرایی UNECE شرکت کرد.

دیدار کرباسیان با دبیر کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل

مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران با کریستین فریز باخ دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل در مقر سازمان ملل ژنو در سوییس دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات کریستین فریز باخ از پذیرش دعوت جهت شرکت در اجلاس وزیران توسط کرباسیان تشکر کرد و سپس با تبریک اجرای موفقیت آمیز فاز دو ای تیر (E_TIR)عنوان کرد ; این اقدام نشان دهنده پیشرو بودن گمرک جمهوری اسلامی ایران است. همچنین دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل  انتخاب نماینده ایران در شورای اجرایی کنوانسیون تیر را به کرباسیان تبریک گفت و خواستار ادامه همکاری نزدیک گمرک ایران و UNECE  شد.

کرباسیان رییس کل گمرک ایران  هم با برشمردن ویژگی های ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم منطقه ای بر عزم گمرک ایران در ایجاد تسهیلات با اجرای پنجره واحد و تبادل الکترونیکی اطلاعات با هدف  بسط و توسعه ترانزیت در منطقه تاکید کرد.

دیدار رییس کل گمرک ایران با دبیر کل سازمان ایرو

کرباسیان رییس کل گمرک ایران با امبرتو دوپرتو دبیرکل سازمان حمل و نقل بین الملی جاده ای( ایرو) در ژنو سوییس دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار دبیر کل ایرو موفقیت گمرک جمهوری اسلامی ایران را در اجرای الکترونیکی تیر (ای تیر) با کشور ترکیه را برای ۷۰  عضو کنوانسیون بسیار  جالب توجه دانست و اعلام کرد؛ با وجودی که از سال ۲۰۰۲ بحث الکترونیکی کردن تیر مطرح بود اجرای آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشرو در الکترونیکی کردن تیر باعث تحسین اعضا و ترغیب آنها برای گسترش تیر الکترونیکی شد به گونه ای که کشورهایی که متقاضی اجرای ای تیر هستند رو به افزایش است چرا که در آینده مجبور به حذف سیستم های قدیمی کاغذی هستیم چون امنیت و سهولت کار در الکترونیکی شدن است. 

وی همچنین به جایگاه آینده گمرک ایران به ویژه در مسیر کریدورهای شمال-جنوب، شرق-غرب با پیوستن چین، پاکستان و در آینده نزدیک هند به کنوانسیون تیر اشاره و این  جایگاه را موثر و نقش آفرین دانست. دبیر کل ایرو ضمن تبریک انتخاب نماینده ایران در شورای اجرایی تیر از ایفای نقش برجسته تر گمرک ایران در کنوانسیون تیر ابراز خرسندی نمود.

کرباسیان رییس کل گمرک ایران نیز در این دیدار از آمادگی گمرک ایران برای گسترش شبکه تیر الکترونیکی به سایر کشورهای منطقه، به ویژه کشورهای cis و در آینده هند از مسیر کریدور چابهار-میلک خبر داد.

وی گفت: اکنون با ایجاد بسترهای الکترونیکی در همه گمرکات کشور و اجرای پنجره واحد و امضای موافقتنامه های دو جانبه و تبادل الکترونیکی داده ها با کشورهای آذربایجان و ترکیه زمینه و بستر لازم برای گسترش تیر الکترونیکی مهیاست و جمهوری اسلامی ایران امادگی کامل همکاری باUNECE    و IRU  جهت اجرای آن را دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید