دولت قیمت بنزین را رسما اعلام کرد

دولت رسما اعلام کرد، بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود و همچنین قرار است در سال آینده حدود 34 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شوند.
دولت قیمت بنزین را رسما اعلام کرد

به گزارش صنعت نویس، سایت دولت در گزارش خود نوشت: دولت دوازدهم تلاش دارد تا با اتخاذ راهکارهای اساسی بیکاری را کاهش دهد و برای این مساله با توجه به کمبود منابع مالی دولت نیازمند منابع است. در لایحه بودجه 97 راهکار تامین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهمترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج فارس است. در حال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمان با کشورهای اطراف وجود دارد. به عنوان نمونه در حالی که قیمت گازوئیل در کشورمان 300 تومان است این قیمت در بسیاری از کشورهای اطراف 6000 تومان است واین مساله زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات این چنینی فراهم کرده است. در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. بر اساس بودجه 97 قیمت بنزین لیتری 1500 و گازوئیل 400 تومان می شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس 17 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

حذف 34 میلیون نفر از یاران بگیران در سال آینده
همچنین دولت در یک گزارش دیگر دلایل حذف یارانه بگیران را عنوان کرد. در این گزارش آمده است که بر اساس سند دخل و خرج دولت در سال آینده منابع حاصل از حذف یارانه نقدی ثروتمندان قرار است به فقرا و بهداشت عمومی اختصاص پیدا کند. برآوردها نشان می دهد منبع حاصل از حذف غیرنیازمندان از یارانه در سال آینده 18 هزار و 800 میلیارد تومان است و حدود 34 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف و مابقی که حدود 42 میلیون نفر هستند باقی می مانند. از سویی دیگر بخشی دیگر از منابع حاصل از حذف ثروتمندان و دهک های بالا صرف بهداشت می شود. در حال حاضر طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین طرح اجتماعی و رفاهی دولت با مشکلات کمبود منابع رو به رو است و بر این اساس برنامه ریزی شده تا منابع حاصل، صرف بهداشت و سلامت مردم شود.

منبع:سایت دولت

افزودن نظر جدید