دوره بازپرداخت وام مسکن بافت فرسوده افزایش یافت

معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان باز آفرینی شهری ایران از افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات در محلات باز آفرینی شهری از12 سال به 15 سال خبر داد .
دوره بازپرداخت وام مسکن بافت فرسوده افزایش یافت

به گزارش صنعت نویس، هوشنگ عشایری با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ بهره تسهیلات خانه یکم در بافت‌های ناکارآمد شهری از 8 درصد به 6 درصد کاهش و دوره باز پرداخت آن از 12 سال به 15 افزایش تغییر پیدا کرد .

وی افزود: برهمین اساس کسانی که در بافت‌های ناکارآمد شهری درکلان شهرها تسهیلات 80 میلیونی تومانی دریافت می‌کردند می‌بایست با نرخ سود 8 درصد و دوره باز پرداخت 12 سال و قسط ماهیانه 865 هزار تومان اقساط را باز پرداخت نمایند که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار نرخ بهره تسهیلات به 6 درصد کاهش و دوره باز پرداخت به 15 سال افزایش و مبلغ قسط هم به میزان 675 هزار تومان شده است.

عشایری در ادامه شرط خانه اولی را در بافت های ناکارآمد شهری را الزامی ندانست و در ادامه اظهار داشت : بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج های جوان در تامین مسکن در بافت های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات هستند.

منبع:فارس

افزودن نظر جدید