دهلی به واردات نفت از ایران ادامه می دهد

ایرنا : یک مقام ارشد هندی گفت که دهلی نو تا زمان تشکیل دولت جدید هند(ژوئن/خرداد)و اتخاذ تصمیم جدید به واردات نفت از ایران ادامه می دهد.

به گزارش هندوستان تایمز به نقل از این مقام ارشد هندی،دهلی نو به واشنگتن توضیح داده است که پس از تشکیل دولت جدید مسائل مهم از جمله لغو امتیازات تجاری و توقف واردات نفت خام از ایران اعلام می شود. براساس این گزارش،واشنگتن به دلیل موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای نگران عدم تعادل تجاری است و مقرراتی که مقامات آمریکایی می گویند شرکت های خارجی را در معرض خطر قرار می دهد. «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا روز گذشته در سخنانی گفت که هند و آمریکا همچنان مواضع خود را حفظ خواهند کرد و واشنگتن تصمیمات خود را پس از آغاز دولت جدید اتخاذ می کند. انتظار می رود با پایان انتخابات سراسری،دولت جدید تا سوم ژوئن(۱۳ خرداد)تشکیل شود. در پی سخنان وزیر بازرگانی آمریکا، «سورش پرابهو» وزیر تجارت هند گفت، من در روز دوشنبه دیدار خوبی با ویلبر راس داشته ام و در این دیدار طرفین در مورد چگونگی روابط میان هند و امریکا گفت وگو کردند. آمریکا به دنبال توقف خرید نفت هند از ایران و لغو امتیازات تجاری خود به هند است.

دفتر نمایندگی ایالات‌متحده در سازمان تجارت جهانی ماه گذشته عنوان کرد که دولت این کشور در نظر دارد هند و ترکیه را از فهرست کشورهای درحال‌توسعه برخوردار از ترتیبات نظام عمومی تجارت ترجیحی خارج کند به این دلیل که این دو کشور دیگر واجد شرایط لازم برای برخورداری از این ترتیبات نیستند. در این بیانیه آمده است که دولت هند به وعده خود برای دسترسی صادرکنندگان آمریکایی به بازارهای آن کشور عمل‌نکرده و ترکیه به توسعه اقتصادی لازم دست‌یافته و نمی‌تواند به‌عنوان یک کشور توسعه‌نیافته و فقیر در این فهرست باقی بماند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید