دلیل استعفای حجتی

وزیر پیشین جهاد کشاورزی گفت: علت استعفا و کناره گیریم از دولت، تشدید بیماری مزمن حمله تنفسی بود و با این شرایط قادر به ادامه فعالیت نبودم.

« محمود حجتی» روز سه شنبه در آیین نکوداشت و تجلیل از خدماتش که با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران دولت دوازدهم در سالن خوشه این وزارتخانه برگزار شد، افزود: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به مردم و کشور را داشتم و انتظار این همه استقبال و صبحت‌ها را در این جلسه نداشتم و خود را لایق این صحبت ها نمی دانم.

وی اضافه کرد: دست روزگار و لطف خداوند بوده که از کوچه و پس‌کوچه‌ های نجف‌آباد - اصفهان یک فرد معمولی و دانش‌آموزی که در اوقات فراغت گوسفندچرانی و رعیتی می‌کرد، امروز در خدمت شما هستم و جز شکر خداوند چیزی ندارم که بر زبان بیاورم.

حجتی از پیشگاه خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب مقام عالی رتبه کشور، ملت بزرگ ایران، همکاران وفادار ، دولت و نمایندگان مجلس دوستان تشکر کرد و گفت: یکسری بحث ها که مطرح شد و ارتباطی به من نداشت، اما شرایط را فراهم کردند و این امکان فراهم شد که در بضاعت خدمات به کشور و عرصه تولید ارایه کنم.

وی به دلیل برخی نارسایی‌ها، بداخلاقی‌ها از همکاران و ملت مردم ایران حلالیت طلبید و افزود: آنچه که در طول این مدت یافتم، در زمان افتتاح سد کرخه توسط رهبر معظم انقلاب به این موضوع پی بردم که کشور توانمندی بالایی دارد.

حجتی اضافه کرد: نسبت به مشخصه ها و قابلیت های کشور شناخت لازم را نیافته ایم و در برخی موارد نیز به شکل تخریبی اقدام شده و جای کار زیاد داریم و خداوند ظرفیت های فوق العاده ای در وجود انسان و بخش کشاورزی گذاشته که باوجود همه تنگناها و کمبود ها، می توان از آنها صحیح استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز گفته شد مربوط به من نبود محفل و مجلسی بود که برخی صفت ها و مسایل از باب تذکر بیان شد و امید است برای همه چراغ راه آینده شود و امیدوارم در مسیر تعالی برای کشور حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی دولت های یازدهم و دوازدهم در پایان به بیماری تنفسی اشاره کرد و گفت: من دچار حمله تنفسی می شوم به طوری که در روزهای اخیر قادر به فعالیت نبودم.

وی گفت: این حمله مزمن تنفسی یک بار سال‌ ها پیش یک بار در منطقه سیستان و بلوچستان به سراغم آمد که مجبور شدم از آنجا به تهران بیایم و در اواخر خدمت در جهاد کشاورزی پیش آمد و موجب شد از کار کناره گیری کنم.

آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات «محمود حجتی» وزیر پیشین جهاد کشاورزی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت و شماری از اعضای کابینه دوازدهم در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که محمود حجتی و خانم حمیدی همسرش مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین ۱۵۶نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای رضایت خود را از عملکرد محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف کشاورزی اعلام کردند و برای وی موفقیت درمسوولیت های آتی را خواستار شدند.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید