دلایل چهارگانه رسمی نبودن نمایندگی نیسان در ایران

دومین نیسان وارداتی به کشور توسط شرکت جهان نوین آریا در حالی روز گذشته رونمایی شد که به نظر می رسد این شرکت هنوز نمایندگی رسمی نیسان موتورز در ایران به حساب نمی آید.
دلایل چهارگانه رسمی نبودن نمایندگی نیسان در ایران

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، شرکت جهان نوین آریا که  خود را نمایندگی رسمی نیسان ژاپن می داند،ابتدا مدل جوک را در بازار کشور عرضه  و دیروز نیز با رونمایی از ایکس تریل، دومین نیسان وارداتی خود را  نیز میهمان ایران کرد.

Related image
این در شرایطی است که  به نظر می رسد جهان نوین آریا هنوز نتوانسته مجوز فعالیت رسمی را در ایران کسب کند. اول اینکه نام جهان نوین آریا در سایت رسمی شرکت نیسان قرار ندارد، حال آنکه اگر این شرکت واقعا مجوز نمایندگی دریافت کرده بود، قطعا نیسان نام آن را در سایت خود به عنوان نماینده اش در ایران ثبت می کرد. هرچند برخی معتقدند این موضوع چندان اهمیتی نداشته و نافی رسمی بودن جهان نوین آریا نیست، با این حال برخی دیگر از کارشناسان براین باورند که ثبت نام نمایندگی ها در سایت شرکت های مادر، ملاک رسمی بودن آنها است. 
 
Related image
مسئله دیگر اما به مبدا واردات محصولات نیسان توسط جهان نوین آریا مربوط می شود، چه آنکه گفته می شود این خودروها از عمان وارد کشور می شوند. این در حالی است که اگرشرکت موردنظر نماینده رسمی نیسان در ایران بود، باید محصولات موردنظر خود را از مبدآ ژاپن وارد می کرد نه عمان یا هر کشور ثالث دیگر.
 
Related image
جدای از اینها اما دلیل سومی هم وجود دارد که رسمی بودن جهان نوین آریا را با تردید روبرو می کند و آن مواضع نیسان درباره بازار ایران است. نیسان در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی بازار خودرو آمریکا به شمار می رود و منافع زیادی در این بازار دارد،  بنابریان بعید است تا پیش از مطمئن شدن نسبت به موضع دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در مورد ایران، فعالیت و حضورش در بازار خودرو کشور را رسمی کند.
و اما دلیل چهارمی هم برای رسمی نبودن جهان نوین آریا به عنوان نمایندگی نیسان وجود دارد و آن، عدم ثبت نام این شرکت در وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور است. هر شرکتی که نمایندگی از خارجی ها را در ایران دارد، قائدتا باید نامش در این وب سایت به ثبت برسد، حال آنکه هیچ نامی از جهان نوین آریا و نیسان در سایت موردنظر به چشم نمی آید.
 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

خوشکله

افزودن نظر جدید