دفاع وزیر اقتصاد از "کارمند گمرک"

ایرنا نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت برخی کالاها در هفته‌های اخیر گفت: منافع برخی، به شکل های مختلف اجازه نمی‌دهد کاهش قیمت‌ها اعمال شود.

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظام نظارت بر ساماندهی بازار را به خوبی انجام داده است و انتظار می رود آثار این کار در هفته های آتی بر قیمت کالاها تاثیر گذار باشد. وی ادامه داد: روند کاهش قیمت ها در برخی گروه های کالایی در یکی دو هفته اخیر اعمال شده است و مردم این کاهش قیمت ها را حس کرده اند. دژپسند خاطرنشان ساخت: ابتدا نیاز بود روند افزایش قیمت ها کنترل شود که این امر محقق شده است اما باید با دقت و حساسیت بیشتر اعمال مدیریت صورت گرفته و سپس تبدیل به کاهش قیمت ها شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه چنین روندی زمان بر خواهد بود، علت آن را وجود برخی منافع عنوان کرد که اجازه اعمال کاهش قیمت ها را نمی دهد.وی در عین حال بر نمایان شدن بیشتر کاهش قیمت ها در روزهای آینده تاکید کرد.

تخلفی از سوی همکاران گمرک سرنزده است

دژپسند در باره اینکه گفته شده در برخورد با نماینده مجلس از سوی ماموران گمرک تخلف صورت گرفته است، گفت: کارگروهی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و ابعاد این موضوع بررسی شد. عضو هیات دولت ادامه داد: یکی از شبهه‌هایی که در این باره مطرح شده، این است که کارکنان گمرک فیلم این برخورد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که بررسی‌ها نشان داد چنین چیزی نبوده است. وی افزود: شبهه دیگر مربوط به بیرون انداختن نماینده بود که بر اساس بررسی ها مشخص شد همکاران گمرک چنین کاری انجام نداده اند بنابراین هیچ کدام از این دو شبهه ایجاد شده ربطی به همکاران گمرک نداشته است. دژپسند خاطرنشان ساخت: ماموران گمرک هیچ رفتار خارج از ضوابط و مقررات نداشته اند و بنابراین هیچ برخوردی با آنها نخواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید