دستگیری کلاهبرداران فیلتر تقلبی خودرو

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی شرکت تولیدکننده فیلتر تقلبی خودرو با 90 شاکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "یدالله حسن پور" صبح امروز 14 دی ماه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که پلیس آگاهی ورود پیدا می کند، برخورد با جرایمی است که از حالت فیزیکی خارج شده و با اغفال افراد به امر کلاهبرداری می پردازند.

وی از کشف یک کلاهبرداری خبر داد و افزود: این کلاهبرداران در فضای مجازی و روزنامه های محلی به تبلیغ ایجاد شغل با حقوق روزانه حداقل 150 هزار تومان با ساخت فیلتر انواع خودروها تحت عنوان شرکت توان افزا می‌پرداختند.

حسن پور با اشاره به 90 نفر شاکی این پرونده تصریح کرد: این شرکت فاقد مجوز بوده و از شاکیان مبالغی از جمله دو میلیون تومان، 17 و 60 میلیون تومان برای واگذاری خط تولید این فیلترها پول گرفته و وعده خرید تولیداتشان را داده است.

وی از عدم کیفیت و استاندارد این محصول سخن به میان آورد و بیان کرد: تولیدات این شرکت فقط به شکل و قالب فیلتر هوای خودرو بوده است، همچنین آنها قصد داشتند تا یک محموله نیز به تهران ارسال کنند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از 300 میلیون تومان کلاهبرداری این افراد ظرف 25 روز خبر داد و ادامه داد: مدرک تحصیلی مدیرعامل این شرکت در حد دیپلم می باشد و اعضای این شرکت چهار نفرند که همگی با هم وابستگی خانوادگی دارند.

وی در ادامه با اشاره به انهدام یک باند سرقت خودرو در کرمان اظهار کرد: یک پدر و پسر اقدام به سرقت خودروهای سطح شهر کرمان می کردند و تعدادی مال خر نیز با خرید این خودروها و ایجاد تغییراتی، آنها را به فروش می رساندند که اکنون شش دشتگاه خودرو کشف و تحویل مال باختگان شده، ضمن آنکه این پرونده در دستگاه قضایی در حال بررسی می باشد.

حسن پور با شاره به مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: به دلیل اینکه استان کرمان همسایه دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان می باشد، به محل عبور کالاهای قاچاق تبدیل شده و قاچاقچیان کالا را از طریق استان کرمان به سایر نقاط کشور منتقل می کنند.

وی ابراز کرد: اکنون قاچاقچیان کالا را از طریق اتوبوس های مسافربری حمل می کنند. امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری هرمزگان-کرمان حامل مقداری موبایل و پوشاک به ارزش 300 میلیون تومان، کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی کرمان ادامه داد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در 9 ماهه سال جاری بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و ارزش کالاهای مکشفه در این مدت 50 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: با توجه به اثرات مخرب اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی کالای قاچاق، از صنوف، سایر دستگاه ها و مردم در خواست داریم که در مبارزه با کالای قاچاق همکاری کنند.

حسن پور در پایان با اشاره به ورود دام های قاچاق از مرزهای شرقی به داخل کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هیچ نظارت بهداشتی روی این دام ها نمی باشد و باعث آلودگی دام های داخلی و خطر بیوترویسم هستند، از مردم درخواست می کنیم در صورت مشاهده این گونه موارد، به پلیس 110 اعلام کنند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید