دستگیری قائم‌ مقام مجمع صادرکنندگان ترکیه

سلیمان کوجاسرت قائم مقام مجمع صادرکنندگان ترکیه و رئیس اتحادیه صادرکنندگان دنیزلی روز چهارشنبه به اتهام همکاری با گروه گولن دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، در ادامه تحقیقات درباره افراد مرتبط با گروه گولن، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دنیزلی با دستور دادستان شهر دنیزلی، سلیمان کوجاسرت را به همراه پنج بازرگان دیگر به اتهام همکاری با گروه گولن دستگیر کردند.

برخوردهای قضایی و نیز دستگیری شهروندان به اتهام عضویت در گروه گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته، به امری رایج و عادی در ترکیه تبدیل شده و روزی نیست که خبری در این زمینه منتشر نشود.

دولت ترکیه تدابیر سختی برای برخورد با کودتاگران سال گذشته و حامیان آنها و نیز افراد مرتبط با گروه گولن اتخاذ کرده و تا کنون علاوه بر اعلام چهار بار حالت فوق العاده در کشور که همچنان ادامه دارد، بالغ بر 130 هزار نفر را در این خصوص از کار برکنار کرده است.

وزیر دادگستری ترکیه ماه گذشته تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید