دستگیری عامل هتک‌ حرمت دخترسمنانی

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت یک دختر جوان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ صادقی کاشان بااعلام این خبر اظهار کرد: این متهم با سوء استفاده از تصاویر خصوصی شاکیه اقدام به ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی می‌کرد.

وی تصریح کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جدید پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات و ادله‌های جمع آوری شده مشخص شد متهم یا متهمین با هویت ناشناس و با استفاده از ترفند و شگردهای خاص اقدام به برقراری ارتباط با شاکیه نموده و در نهایت اقدام به سرقت هویت و تصاویر خصوصی وی کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: طی پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد متهم با مطالب و اطلاعات سرقتی اقدام به ایجاد پروفایل جعلی در یکی از شبکه‌های پیام رسان‌ کرده است و با درج مطالب غیر اخلاقی سعی در افزایش بازدید از پروفایل ساخته شده را دارد.

سرهنگ صادقی گفت: با اقدامات فنی و ادله‌های جمع‌آوری گردیده متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید. متهم با مواجهه شدن با مستندات جمع آوری شده صراحتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار کرد: کاربران فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان اطلاعات مهم و شخصی خود اعم از عکس، فیلم‌ و شماره حساب را به اشتراک نگذارند و به هیچ عنوان به افراد غریبه در این فضا اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ارسالی توسط افراد ناشناس کلیک نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعا به وب سایت پلیس فتای استان اطلاع دهند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید