درگذشت بازیگر کهنه‌کار در ۹۲ سالگی

لی‌لی هوا بازیگر کهنه‌کار چینی که بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۷۰ در بیش از ۱۲۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود، در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش خبرآنلاین، لی‌لی هوا سال ۱۹۲۴ در چین به دنیا آمد و خیلی زود در سال ۱۹۴۰ با بازی در فیلم «سه لبخند» به شهرت رسید.
 
او سال ۱۹۴۸ به هنگ‌کنگ مهاجرت کرد و در همکاری با استودیوی فیلمسازی برادران شاو در بسیاری از آثار سینمای هنگ‌کنگ نقش‌آفرینی کرد. او تا سال ۱۹۷۸ به فعالیت در عرصه سینما با لقب «درخت همیشه سبز سینمای چین» ادامه داد.
 
لی‌لی هوا نخستین بازیگر زن چینی بود که به هالیوود وارد شد و سال ۱۹۵۸ در فیلم عاشقانه «عروسک چینی» به کارگردانی فرانک بورزیگی کنار ویکتور ماتیور نقش‌آفرینی کرد.
 
این بازیگر در درام‌های تاریخی چون «تانگ گوی فی» برنده جایزه تکنیکال جشنواره کن سال ۱۹۶۲ و «ملکه وو» که سال 1963 اکران شد، ایفاگر نقش اصلی بود.
 
او در سال‌های ۱۹۶۵ برای بازی در فیلم «میان اشک‌ها و لبخندها» و ۱۹۶۹ برای بازی در «طوفان بر فراز رودخانه یانگ‌تسه» برنده جایزه اسب طلایی بهترین بازیگر زن شد.
 
سازمان‌دهندگان جایزه اسب طلایی خبر درگذشت این بازیگر را منتشر کردند. دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم هنگ‌کنگ از دیگر افتخارات این بازیگر کهنه‌کار بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید