درخواست جدید وزیر صنعت از جهانگیری

وزیر صنعت از جهانگیری درخواست کرد ترتیبی فراهم کند تا تسویه حساب ارزی تولیدکنندگانی که ازیوزانس۶ماهه و۱ساله استفاده کرده‌ و کالای خود را با نرخ قبل به فروش رسانده‌اند، با نرخ دولتی انجام شود.

به گزارش صنعت نویس، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کرد تا در مورد آن دسته از واحدهای تولیدی که کالاهای خود را به قیمت قبل از نوسانات ارزی به فروش رسانده‌اند، تسویه حساب ارزی با نرخ رسمی ارز صورت گیرد.

متن نامه شریعتمداری به جهانگیری به این شرح است:

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

موضوع: تسویه حساب ارزی واحدهای تولیدی

با سلام

احتراما همانگونه که مستحضر می‌باشید بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی بسیاری از واحدهای تولیدی در سنوات قبل نسبت به تامین مواد اولیه و قطعات خطوط تولید به صورت یوزانس ۶ماهه و یکساله اقدام و بخش کمی از وجه گشایش اعتبار اسنادی را در همان زمان به نرخ رسمی پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر با سررسید شدن اعتبارات اسنادی فوق و تامین ارز اختصاصی امکان تسویه حساب با بانک عامل به نرخ رسمی امکان پذیر نیست. اما با توجه به اینکه واحدهای تولیدی نسبت به ترخیص و استفاده از کالاهای مذکور در تولیدات خود اقدام و کالاهای مربوط را با قیمت های قبلی به فروش رسانده‌اند، ضرورت دارد تسویه حساب ارزی این گونه واحدها به نرخ رسمی امکان پذیر شود. با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است دستور فرمایید موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و رویه لازم جمع بندی و ابلاغ گردد.

 



 

منبع:مهر

افزودن نظر جدید