درآمد ۲۳.۶ میلیارد دلاری مایکروسافت

مایکروسافت فصل سوم مالی 2017 خود را با رشد 93 درصدی در بخش Azure و افت 26 درصدی در بخش سرفیس و با 23.6 میلیارد دلار درآمد پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، غول آی‌تی با انتشار گزارش رسمی (فصل سوم سال مالی مایکروسافت بر اساس تقویم این کمپانی 31 مارس 2017 تمام می‌شود)، اعلام کرد سود 5.7 میلیارد دلاری (73 سنت به ازای هر سهم) نصیب سهامداران کرده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل از آن درآمد 22.1 میلیارد دلار و  سود 5 میلیارد دلاری کسب کرده بود. مایکروسافت همچنین اعلام کرد 4.6 میلیارد دلار را به سهامداران خود بابت خرید سهم از آنها پرداخت کرده است.

«ساتیا نادلا» مدیر اجرایی مایکروسافت ضمن اعلام موقیت در بخش کلود (سرویس آژر) افزود از بیزینس های کلان در حد انترپرایز تا واحدهای تجاری کوچک همگی به‌سوی فناوری کلود مایکروسافت سوئیچ کرده‌اند و در نقل و انتقالات دیجیتالی از آن بهره‌مند شده‌اند.

اما در بخش ویندوز و فروش لایسنس به ابزارهای مختلف ازجمله سرفیس، گوشی‌های ویندوزی و ایکس باکس 7 درصد کاهش را شاهد بودیم و درآمد این بخش به 8.8 میلیارد دلار رسید.

البته درآمد فروش ویندوز از نوع OEM (نصب‌شده روی دسکتاپ و لپ‌تاپ توسط شرکای مایکروسافت) 5 درصد رشد را نشان می‌دهد. در همین بخش فروش ویندوز پرو 10 درصد رشد و فروش غیر پرو نیز 1 درصد افت را نشان می‌دهد.

درآمد مایکروسافت از بخش سرفیس در مدت مذکور 26 درصد کاهش را نشان می‌دهد که از رقم 1.11 میلیارد دلار فصل سوم 2016 به رقم 831 میلیون دلار در فصل سوم 2017 رسیده است.

جالب اینجاست که کاربران به‌سوی لپ‌تاپ سرفیس بوک i7 نرفتند چراکه منتظر رونمایی از پرو 5 و بوک 2 هستند.

درآمد مایکروسافت از بخش سرچ بینگ به مَدَدِ ویندوز 10 بیش از 8 درصد رشد داشت و از سوی دیگر درآمد بخش گیم 4 درصد به دلیل فروش «ایکس باکس لایو» بالا رفت.

در این مدت بخش محصولات سرور درمجموع 15 درصد رشد داشت که البته سرویس‌های Azure با 93 درصد رشد در رتبه بالاتر از ویندوز سرور قرار گرفت که درمجموع 15 میلیارد از درآمد مایکروسافت در فصل سوم مالی خود از فروش محصولات این بخش تأمین شد.

آفیس و آفیس 365 نیز با 22 درصد رشد به رقم 8 میلیارد دلار رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید