اختصاصي صنعت نويس

خودرو باهوش هوندا تا ۲۰۲۰ می‌آید

در عصر هوش مصنوعی و خودروهای خودران، هوندا در نظر دارد از از یک اتاقک شبه‌ فضایی در آسمان توکیو بهره ببرد تا ابتکار و خلاقیت کارگرانش را بهتر از قبل برانگیزد.
خودرو باهوش هوندا تا ۲۰۲۰ می‌آید

به گزارش خبرنگار صنعت نويس: هوندا اعلام کرده که محصولات جدیدش مانند آسیمو (Asimo)-روبات آدم‌نمای هونداـ و Uni-Cub که قابلیت حمل یک سرنشین را دارد و به سرعت هم جابه‌جا می‌شود؛ مرهون خلاقیت کارگرانش است و از این نظر برنامه‌های خود را کاملا از فلز محور به نرم‌افزار محوری تغییر داده است.

به گزارش اتونیوز، هوندا یک مرکز جدید تحقیق وتوسعه را با هدف توسعه نسل جدید فناوری‌های شدیدا نرم‌افزار محور راه‌اندازی خواهد کرد که به گفته مدیرانش آینده صنعت خودرو را تغییر خواهند داد.
این مرکز قرار است از آوریل(ماه آینده میلادی) کار خود را آغاز کند و ماموریت آن کار بر روی سیستم‌های روباتیک، سیستم‌های حرکتی، مدیریت انرژی و هوش مصنوعی تعریف شده است.
یوشی‌یوکی ماتسوموتو، رییس مرکز تحقیق و توسعه هوندا و مدیرعامل ارشد فعلی شرکت گفته که این بازوی جدید اولین سری محصولاتش را تا سال آینده آماده خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۰ نیز در زمینه خودروهای خودران به نتایج محسوسی دست خواهد یافت. 
وی هم‌چنین اظهار کرده که تمرکز در این مرکز بر تصمیم‌گیری سریع و کار با شرکت‌های بیرونی همانند استارت‌آپ‌های سیلیکون‌ولی خواهد بود.
ماتسوموتو گفته که کار این مرکز «تحقیق برای تحقیق نیست».
در این زمینه، وی ادوارد فایجنبام، متخصص علوم رایانه و هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد را به عنوان مشاور این مرکز به خدمت گرفته است. فایجنبام در اظهارنظری گفته که شرکت‌های ژآپنی باید همزمان با فناوری قدم بردارند، مساله‌ای که در ژاپن به شدت در برابر آن مقاومت صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرده که کافی است به جایی که ارزش و ثروت نهفته است نگاه کنید. ثروت در حوزه نرم‌افزار نهفته است نه سخت‌افزار، حاشیه سود در بخش نرم‌افزار است.
این گزارش می افزاید خیز هوندا برای فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات در صنعت خودرو در حالی است که رقیبان سرسختی همانند تویوتا و نیسان را در کنار خود دارد.
تویوتا یک میلیارد دلار در موسسه تحقیقاتی خود در آمریکا برای توسعه هوش مصنوعی ربات‌ها و خودروها سرمایه‌گذاری کرده است.
نیسان هم اخیرا از فناوری «حرکت خودروان بدون وقفه» خود رونمایی کرده است که بر اساس آن خودرو با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در شرایط غیرقابل پیش‌بینی تصمیم‌گیری می‌کند.
فورد هم اعلام کرده که یک میلیارد دلار را در ۵ سال آینده در پروژه آرگو که مبتنی بر هوش مصنوعی است سرمایه‌گذاری می کند.
این در حالی است که سهم هوندا به عنوان یک خودروساز متوسط بیش از اینها نخواهد بود.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید