خطر در کمین کاربران تلگرام؛ مراقب این بدافزار تلگرامی باشید

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به انتشار پیام «سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام» در میان کاربران گفت: این پیام یک نسخه جعلی تلگرام است که به دفترچه کاربر نفوذ می‌کند.
خطر در کمین کاربران تلگرام؛ مراقب این بدافزار تلگرامی باشید

به گزارش صنعت نویس، سجادی افزود: در صورتی که کاربران لینک حاوی این پیغام را باز کنند، به صفحه‌ای جعلی شبیه تلگرام هدایت می شوند که باعث می شود این بدافزار به تمامی کانتکت های کاربر (دفترچه شماره تلفن) دسترسی پیدا کند.

وی با تاکید براین که این لینک یک فیشینگ از تلگرام است، اضافه کرد: تاکنون کارکردی به غیر از دسترسی به دفترچه تلفن کاربر از این بدافزار مشاهده نشده و تنها اقدامی که صورت داده، این است که این پیام را به شماره های فردی که لینک را دانلود کرده است، ارسال می کند.

وی با اشاره به این که حجم فایلی که از طریق این بدافزار دانلود می شود، حدود ۱۳ مگابایت است، تصریح کرد: بلافاصله پس از نصب این فایل، این پیام خودکار به شماره تلفن های گوشی کاربر ارسال می شود.تاکنون درباره اهداف این بدافزار و مبدا آن ، اطلاعاتی دریافت نشده و تیم امنیتی مرکز ماهر در دو آزمایشگاه در حال بررسی موضوع هستند.هم اکنون هر دو دامنه آدرسی که توسط منتشر کننده این نسخه جعلی به کاربر پیشنهاد می شود، غیرفعال شده است وکاربران موبایل تحت هیچ شرایطی این لینک را دانلود نکنند.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید