خرید نفت ایران توسط هند نصف می شود

 یک رسانه غربی مدعی شد با نزدیک شدن موعد اجرای تحریم‌های نفتی آمریکا، هند علیرغم تلاش برای اخذ معافیت، خرید نفت خام از ایران را در ۲ ماه آینده به نصف کاهش می‎دهد.
خرید نفت ایران توسط هند نصف می شود

به گزارش صنعت نویس، رویترز مدعی است پالایشگاه‌های هند در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، خرید نفت خام از ایران را به نصف کاهش می‌دهند حال‌آنکه همزمان به‌دنبال اخذ معافیت از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا هستند.

به گفته رویترز، در این بازه زمانی، خرید نفت از ایران کمتر از ۱۲ میلیون بشکه در ماه خواهد بود حال‌آنکه هند با پیش‌بینی اعمال تحریم‌ها در بازه زمانی آوریل تا آگوست، خرید نفت از ایران را افزایش داده بود.

هند بعد از چین، دومین مشتری ایران است که تحریم‌های نفتی را که از ۴ نوامبر (۱۳ آبان) آغاز می‌شود به‌رسمیت نخواهد شناخت بااین‌حال گفته می‌شود تداوم این امر مستلزم اخذ معافیت از آمریکا است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به دهلی‌نو از قائل شدن چنین معافیتی برای هند سخن گفت حال‌آنکه درنهایت مدعی لزوم قطع کامل خرید نفت خام ایران از سوی هند شد.

رویترز پیشتر نیز گفته بود هند قرار است با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خرید نفت از تهران ادامه دهد.

بر این اساس، پس از اینکه ۲ شرکت‌ معروف حمل و نقل دریایی هند (SCI و SCI.NS) به بهانه تحریم‌های آمریکا، سفر به ایران را متوقف کردند، دولت هند به پالایشگاه‌های دولتی این کشور اجازه داد تا با استفاده از نفتکش‌ها و بیمه ایران به واردات نفت از تهران ادامه دهند.

 

منبع:مهر

افزودن نظر جدید