خروج کردبچه از سازمان برنامه، خواست نهادهای امنیتی بود

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:اخيراً آقاي محمد كردبچه بعد از ترك سازمان در مصاحبه با برخي رسانه‌ها مطالبي عنوان كرده‌اند كه با واقعيت فرسنگ‌ها فاصله دارد.
خروج کردبچه از سازمان برنامه، خواست نهادهای امنیتی بود

به گزارش صنعت نویس به نقل از مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان برنامه و بودجه، اخيراً آقاي محمد كردبچه بعد از ترك سازمان در مصاحبه با برخي رسانه‌ها مطالبي عنوان كرده‌اند كه با واقعيت فرسنگ‌ها فاصله دارد.
با توجه به سابقه طولاني و جهت حفظ آبروي وي سازمان برنامه از پاسخ به اين ادعاها تاكنون خودداري كرده اما نظر به ادامه جوسازي‌ها و بيان مطالب غيرواقعي تنها به بخشي از موارد اشاره و از بيان جزئيات و ابعاد وسيع موضوع پرهيز مي‌شود.
واقعيت اين است كه بر اساس‌نامه رسمي يكي از نهادهاي نظارتي وامنيتي مبني بر منع جدي به‌كارگيري نامبرده در مشاغل حساس؛ امكان تداوم خدمت ايشان در سازمان برنامه‌وبودجه عملاً سلب شده، ازاين‌رو جلوگيري از حضور بدون دعوت ايشان در جلسات متعدد ناشي از همين اعلام رسمي است.
از سوي ديگر آقاي كردبچه سال‌هاي قبل بازنشسته شده و طبق قانون منع بكارگيري بازنشستگان؛ پرونده‌اي براي مسئولان وقت سازمان در دستگاه نظارتي ديگري براي پاسخگويي به پرداخت غيرقانوني كه مجموع آن عدد قابل‌توجهي بوده تشكيل‌شده است.
در اين ميان و باوجود ابعاد مختلف، آقاي كردبچه بدون كسب اجازه از مسئولان و بدون اخذ مجوزاسناد و مداركي را از سازمان خارج كرده‌اند.
با توجه به ملاحظات دستگاه‌هاي امنيتي اين موضوع تحت بررسي جدي است چون در مدت طولاني ايشان دسترسي‌هاي حساس و بسيار بالايي داشته است.
باوجود همهٔ اين موارد و اتفاقات مبهم؛ سازمان تصميم گرفت كه از نامبرده با برگزاري جلسه‌اي تجليل به عمل آورد كه ايشان با رد دعوت صورت گرفته؛ به مظلوم نمايي‌هاي خاص و انتشار كليپ و صحبت‌هاي غير صادقانه روي آورد.
اسناد و مدارك اين موضوعات نزد سازمان محفوظ است و در صورت صلاحديد مراجع امنيتي جهت تنوير افكار عمومي منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید