خروج ناوگان بالای 35 سال از شبکه ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه 51 قطار در مسیر مشهد به طور رفت و برگشت درحال تردد هستند و مسیرهای بندرعباس و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
خروج ناوگان بالای 35 سال از شبکه ریلی

به گزارش صنعت نویس عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف ایستگاه راه‌آهن تهران با اشاره به اقدام های این وزارتخانه برای نوروز 96 اظهارکرد: به تازگی 113 واگن به ناوگان ریلی کشور افزوده شد که با این کار یک میلیون و 750 هزار صندلی برای سفرهای نوروزی آماده شده است.

ایرنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وی افزود: امکانات خوبی در ایستگاه‌های مختلف برای قطارهای نورزی از جهت ایمنی و آسایش مردم در راه‌آهن فراهم شده و همکاران ما همواره در تلاشند تا قطارها به موقع حرکت کنند.
آخوندی ازمردم خواست تا درصورت بروزهرگونه سوال و شکایت ازخدمات دهی شرکت های حمل و نقل ریلی، موضوع را به سامانه 5149 انعکاس داده و آن را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه ما مدعی ارائه بهترین خدمات به مردم نیستیم، تصریح کرد: ما نسبت به وجود نقایصی درفرآیند خدمت‌رسانی آگاهی داریم اما تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.
این مقام مسئول افزود: در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران شاهد وجود شور و نشاط خاصی در بین مردم هستیم و از این رو سفرهای بسیار خوبی برای مردم آرزو می‌کنیم.
وی درپایان با اشاره به برنامه وزارتخانه برای نوسازی ناوگان مسافری ریلی بیان کرد: بر این اساس در ادامه نوسازی قطارها پس از خارج کردن واگن‌های بالای 55 سال و 45 سال، به دنبال خروج واگن‌های بالای 35 سال در سال آینده هستیم.
به گزارش ایرنا، آخوندی همزمان با آغاز مسافرت های نوروزی هموطنان صبح پنجشنبه به همراه مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از مرکز کنترل راه آهن بازدید کرد و در جریان عملکرد روزانه کارکنان ستادی و نواحی در ایام نوروز قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از برنامه ریزی قطارهای مسافری و باری و تردد بدون تاخیر قطارهای مسافری باخبر شد.
براساس گزارش مرکز کنترل، بالاترین تقاضای سفر در ایام اوج سفرها به محور مشهد اختصاص دارد و پس از آن بندرعباس و سپس محور جنوب جای می گیرند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید