خداحافظی فولکس با خودرو سوسکی بعد از ۷۰ سال

 شرکت فولکس واگن اعلام کرد: تولید خودروی سوسکی را بعد از تقریبا ۷۰ سال متوقف و به جای آن بر روی خودروهای شاسی بلند تمرکز می کند.
خداحافظی فولکس با خودرو سوسکی بعد از ۷۰ سال

به گزارش صنعت نویس، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد که تولید خودروی سوسکی خود را متوقف خواهد کرد و به جای آن بر روی حوزه های محبوب تر از قبل خودروهای شاسی بلند و برقی تمرکز خواهد کرد.

خودروی سوسکی فولکس واگن برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ میلادی تولید شد و به عنوان یکی از نمادهای ماندگار این شرکت آلمانی در سرتاسر جهان نقش بسته است. همچنین واحد تولید فولکس واگن در قاره آمریکا اعلام کرد که تولید خوردوی سوسکی را در کارخانه مکزیک بعد از آنکه دو مدل جدید ویژه را طراحی کردیم متوقف می کنیم. این دو مدل جدید به عنوان نسل سوم خودروهای سوسکی در جولای ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار شدند. خوردوهای سوسکی در دو مدل کوپه و سقف کروک در دسترس خواهند بود.

در همین حال «هینریچ ووبکن» مدیر عامل فولکس واگن گفت: توقف تولید خودروی سوسکی بعد از تقریبا ۷۰ سال می تواند ضربه روحی به طرفداران این خوردو وارد کند. بر پایه این گزارش، فروش خودروی سوسکی از بیشترین سطح خود که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی با رقم ۴۲۰ هزار دستگاه ثبت شده بود فاصله زیادی گرفته و در سال گذشته میلادی فروش این نوع خودرو در آمریکا تقریبا ۱۵ هزار دستگاه عنوان شده است.

 

منبع:ایبنا

افزودن نظر جدید