تولید خودرو حذف شده، در پارس خودرو ادامه یافت

خداحافظی طولانی با پراید

در حالی که مسوولان سایپا هفدهم مرداد امسال مراسم وداع با پراید را برگزار کرده و مدعی اند این محصول 31 تیر ماه سال جاری از خطوط تولید حذف شده، گویا تولید این یادگار کره ای در دومین ماه تابستان هم ادامه داشته است.
خداحافظی طولانی با پراید

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، وزارت صنعت،معدن و تجارت امروز گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را منتشر کرد، گزارشی که به مرداد امسال مربوط می شود و نام پراید نیز در آن به چشم می آمد. طبق اعلام وزارت صمت، پراید در مدل 131 توانسته دو ستاره کیفی در مردادماه ازآن خود کند. ازآنجاکه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (متولی تهیه گزارش های کیفی خودرو) هر ماه خودروهای موجود در خطوط تولید را مورد بررسی قرار می دهد، گزارش مرداد ثابت می کند پراید در این ماه نیز همچنان تولید شده است، منتها در زیرمجموعه سایپا یعنی پارس خودرو.
چندی پیش نیز اخباری مبنی بر تداوم تولید پراید در گروه خودروسازی سایپا منتشر شد که ملاک آنها آمار تولید اعلامی از سوی وزارت صمت بود. با این حال سایپایی ها ابتدا اعلام کردند این آمار مربوط به پرایدهای ناقص تجاری سازی شده است و کمی بعد مدعی شدند آمار موردنظر به وانت پراید تعلق دارد نه مدل سواری آن.
حالا اما دومین نشانه تداوم تولید پراید (پس از اعلام حذف آن به تاریخ 31 تیر 99)نیز در گزارش کیفی ظهور کرده است. با توجه به اینکه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش مربوط به کیفیت خودروهای سواری و تجاری را جداگانه منتشر می کند، ادعای سایپا مبنی بر تولید وانت پراید، قابل قبول نیست. در گزارش منتشره از سوی وزارت صمت، عبارت "پراید 131 تولید پارس خودرو) قید شده که ثابت می کند این خودرو در مدل سواری همچنان در مرداد به تولید رسیده است.
باید منتظر ماند و دید سایپایی ها این بار چه توجیهی برای تولید پراید در مرداد ماه می آورند و آیا باز هم این موضوع را تکذیب می کنند؟

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید