خبر مهم وزیر صمت درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رانت‌های صنعت خودروسازی در کشور با مصوبه شورای عالی سران قوای سه‌گانه به پایان می‌رسد.
خبر مهم وزیر صمت درباره قیمت خودرو

به گزارش صنعت نویس، علیرضا رزم‌حسینی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشارکت کارشناسان خودروساز برای اجرای ۲ برنامه به جمع بندی رسیده بود که با مشارکت شورای رقابت خودروهای ایرانی را بر پایه گروه پرتیراژ، کم تیراژ و نوع مدل قرار دهند تا رانت قیمت تمام شده بازار و دلال پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه بر پایه آمار ارایه شده گارانتی افزون بر ۴۵۰ هزار خودرو در کشور به پایان رسیده و زیر چادر نگهداشته شده است، افزود: در صورت اخذ مصوبه شورای عالی سران، رانت‌ها پایان می‌یابد و صنعت خودروسازی شکوفا می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌با تاکید بر تلاش این وزارتخانه برای افزایش تولید، اضافه کرد: صنعت خودروسازی سال گذشته نزدیک به ۲۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش تولید داشت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در سه سال و نیم گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه برنامه‌های اقتصادی دولت و توسعه آن را متوقف و فشار سنگینی بر آن وارد کرد ادامه داد: پدیده کرونا میز مشکلات را مضاعف کرد اما جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی این مسایل در سال ۹۹ موفق شد ۷۵ میلیارد دلار تجارت خارجی در حوزه صادرات و واردات داشته باشد و چرخه صنعت و تولید کشور متوقف نشود.

وی با بیان اینکه آهنگ توسعه صنعتی و معدنی کشور متوقف نشده و حتی در این بخش هشت درصد رشد توسعه صنعت حاصل شده است خاطرنشان کرد: مردم ایران شایسته خودرو مناسب هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه برای بازدید و افتتاح چند از چند شرکت صنعتی، امضای تفاهم نامه مسوولیت‌های اجتماعی با شرکت‌های صنعتی و تولیدی در راستای توانمندسازی روستاییان و ایجاد اشتغال در بخش حاشیه شهرها به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل سفر کرده است.

نشست با صنعتگران، معدن‌کاران و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان و شهرک صنعتی صباحی بیدگلی بازدید، کلنگ‌زنی و امضای تفاهم نامه مثلث اقتصادی مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل نیز در سفر یک روزه رزم‌حسینی به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش‌بینی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در کاشان وجود دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی نیز در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید