خبر خوش رئیس‌جمهور اسلوونی برای سرمایه‌گذاران در ایران

رئیس‌جمهور اسلوونی با اعتقاد بر اینکه به آینده تعامل با ایران خوشبین هستیم تاکید داشته از سرمایه‌گذاران دو کشور حمایت می‌کنیم.

 بروت پاخور در نشست هیئت‌ تجاری اسلوونی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه اسلوونی نیازمند انرژی است تا بتواند وارد نقشه اروپا شود، گفت: اسلوونی عضو اتحادیه اروپا است و ما می‌دانیم که چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد؛ به ویژه انگلیس درخواست خروج از اتحادیه اروپا را داده است.

وی با بیان اینکه توافقات ایران در بخش انرژی هسته‌ای مهمترین موضوع بوده است و ایران می‌تواند روابط خود را گسترش دهد، افزود: اتحادیه اروپا نقش مهمی را ایفا کرده است و معتقدم اگر در همکاری بین دو کشور اعتماد داشته باشیم، می‌توانیم سطح روابط تجاری را گسترش دهیم.

رئیس‌جمهور اسلوونی ادامه داد: در چند سال گذشته روابط میان ایران و جامعه بین‌الملل سرد شده بود و ما نیازمندیم تا روابط را به سطح قبلی برگردانیم که کشور اسلوونی آمادگی این موضوع را دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران اسلوونی را تشویق می‌کنیم تا وارد تعامل با تجار ایرانی شوند، اظهار داشت: ما در خصوص ایران دیدگاه خوبی داریم و بحران‌های مالی را پشت سر گذاشته‌ایم. بنابراین اکنون آمادگی داریم با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم.

رئیس‌جمهور اسلوونی با اشاره به بازگشایی دوباره سفارت این کشور در ایران ادامه داد: برای رفع موانعی که بر سر راه افزایش سطح روابط تجاری وجود دارد، امروز با رئیس‌جمهور ایران صحبت کردیم که امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه ما آماده‌ایم تا سطح روابط را به سالهای قبل از ۲۰۱۱ برسانیم، تصریح کرد: افتخار بزرگی است که امروز ما در اتاق بازرگانی ایران حضور داریم.

امروز سه سند همکاری اقتصادی بین بخش خصوصی ایران و کشور اسلوونی به امضا رسید.

مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید