خبر خوب رئیس جمهور درباره داروهای موثر در درمان کرونا

رئیس جمهور گفت: ۵ دارو در اختیار است و یک دارو نیز در هفته های پیش رو در اختیار قرار می گیرد. با نگاه به آمار و ارقام، در برخی از کشورهای شرق آسیا این بیماری سریعتر جمع شده است و زودتر مشکل کاهش پیدا کرده است. دلیل این آن است که اینها تجربه گذشته را داشتند.

حجت الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت تخمین زده می شود تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند و ۱۴ هزار نفر هم جان خودشان را ازدست دادند.

وی با بیان آنکه در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود که نکته بسیار مهمی است ، گفت: اگر این گزارش مبنا باشد جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود. در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌هایی که در آینده خواهیم داشت حدود ۲ برابر تعدادی است که در ۱۵۰ روز گذشته شاهد بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه زمان دقیق پایان این بیماری را نمی‌دانیم، باید از لحاظ تخت، امکانات و درمان، خودمان را برای شرایط آینده آماده کنیم. در این گزارش آمده از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا ۵۰۰ نفر اصلا ممکن است علائم نداشته باشند و متوجه هم نشوند. حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیف دارند و اصلا نیاز به بستری ندارند و ممکن است ۱۵۰ نفر از ۱۰۰۰ نفر نیاز به بستری داشته باشند. پس ما یک جمعیت چند ۱۰ میلیونی پیش رو داریم که باید خودمان را آماده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه هم وزارت بهداشت و درمان و هم شرکت های دانش بنیان ما برای تولید داروهای تا حدی موثر، تلاش خوبی کردند . ۵ دارو در اختیار است و یک دارو نیز در هفته های پیش رو در اختیار قرار می گیرد. با نگاه به آمار و ارقام، در برخی از کشورهای شرق آسیا این بیماری سریعتر جمع شده است و زودتر مشکل کاهش پیدا کرده است. دلیل این آن است که اینها تجربه گذشته را داشتند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید