خبر بد سازنده واکسن فایزر درباره کرونای 2022

اوگور شاهین، مدیر اجرایی شرکت بیوان‌تک، ارائه‌کننده اولین واکسن کووید-۱۹ به همراه شرکت فایزر، گفت: احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۲ به فرمول جدیدی برای محافظت در برابر جهش‌های ویروسی نیاز خواهد بود.
خبر بد سازنده واکسن فایزر درباره کرونای 2022

به گزارش صنعت نویس به نقل از لیو، اوگور شاهین اظهار کرد: در حالی که انواع فعلی کووید -۱۹، مانند نوع مسری دلتا، برای تضعیف واکسیناسیون فعلی تفاوت چندانی با هم ندارند اما گونه‌های جدیدی ظهور می‌کنند که از حفاظت ایجاد شده با دوز تقویت‌کننده و دفاع بدن گریزان خواهند بود.

وی گفت: ارائه واکسن متفاوت در سال جاری کاملا غیر ضروری اما تا اواسط سال آینده ممکن است وضعیت، متفاوت باشد. سیر تکاملی ویروس مداوم و به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: این ویروس باقی می‌ماند و سازگاری بیشتری پیدا می‌کند.

این شرکت با غول داروسازی آمریکایی فایزر همکاری کرد تا واکسن کووید-۱۹خود را توسعه دهد. ماه گذشته، شرکت‌ها داده‌های اولیه در مورد استفاده از این واکسن در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را ارائه کردند و این مورد یک قدم کودکان سن مدرسه را به دریافت واکسن نزدیکتر خواهد کرد.

آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، جو بایدن گفت: ایالات‌متحده در حال پشت سر گذاشتن آخرین موج موارد ابتلاست.

وی پس از اینکه شمار جان‌باختگان همه‌گیری در این کشور از ۷۰۰هزار نفر گذشت از تمامی امریکایی‌ها خواست تا واکسن دریافت کنند.

فائوچی ادامه داد: در حالی که میزان واکسیناسیون کامل به ۵۵ درصد رسیده است، خطر اصلی ۷۰ میلیون نفری هستند که واکسن نزده‌اند و در معرض ابتلا قرار دارند.

بر اساس نظرسنجی اخیر، فائوچی اعتقاد بر اینکه مهاجران و گردشگران موجب انتشار ویروس کرونا در ایالات‌متحده شدند را نادیده گرفت، موردی که به‌طور کلی ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها و ۵۵ درصد از جمهوری‌خواهان بر آن معتقد هستند.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید