خبر بد برای سرمایه گذاران بازار طلا

موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: گرچه قیمت طلا طی هفته های اخیر نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسیده ولی فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله در نهایت خبر بدی برای بازار طلا به شمار می رود.
خبر بد برای سرمایه گذاران بازار طلا

به گزارش صنعت نویس، کی سی چانگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت در سخنانی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 میلادی تحت تاثیر سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان به زیر 1200 دلار در هر اونس برسد و این روند نزولی در سال 2018 میلادی نیز ادامه داشته باشد.

این گزارش افزود: اظهارات مقام ارشد موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت در شرایطی است که تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر به کمتر از 46 درصد رسیده است. از نظر تاریخی فدرال رزرو نرخ بهره را در شرایطی که انتظارات برای افزایش آن به کمتر از 50 درصد می رسد، افزایش نمی دهد.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: موسسه آی اچ اس بر این باور است که ساختارهای اقتصاد آمریکا همچنان قوی و مستحکم است و این روند در سال 2018 میلادی نیز ادامه خواهد یافت و به همین علت زمینه مناسبی برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال و سال 2018 میلادی وجود دارد. در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا و نقره به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: البته این تنها سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو نخواهد بود که بر قیمت طلا تاثیرگذار است بلکه این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی اروپا نیز سیاست های پولی انبساطی خود را تا پایان امسال متوقف کند. بهبود شرایط اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی تا پایان امسال می تواند موجب کاهش تقاضای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.
وی گفت: نه تنها تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با کاهش روبرو می شود بلکه تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند با کاهش همراه خواهد شد. اعلام مالیات 3 درصدی بر خرید و فروش طلا در هند تاثیر زیادی خواهد داشت.

منبع:بنکر

افزودن نظر جدید