صیدی و حسینی می روند، یکه زارع می ماند

خانه تکانی در هیات مدیره ایران خودرو

مجمع عمومی ایران خودرو در شرایطی فردا برگزار خواهد شد که منابع آگاه خبر از خانه تکانی در هیات مدیره این شرکت خبر می دهند.
خانه تکانی در هیات مدیره ایران خودرو

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، فردا سهامداران ایران خودرو در مجمع آخر سال این شرکت گرد هم می آیند تا علاوه بر استماع عملکرد این شرکت، از تصمیمات آینده برای بزرگترین خودروساز ایران نیز مطلع شوند. این در شرایطی است که شنیده می شود خانه تکانی در هیات مدیره ایران خودرو نیز جزو برنامه های مجمع فردا است.
آن طور که منابع آگاه می گویند، به احتمال فراوان دو عضو هیات مدیره ایران خودرو تغییر و سهامداران چهره هایی جدید را در هیات مدیره شرکت خواهند دید. بر این اساس، گفته می شود حجت اله صیدی که حدودا یک ماه پیش به مدیرعاملی بانک صادرات منصوب شد، جای خود را به عضوی جدید خواهد داد. دیگر عضو هیات مدیره ایران خودرو که به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد، امیرعباس حسینی است، کسی سال گذشته جانشین جمشید ایمانی در این هیات مدیره شد. هرچند هنوز مشخص نیست چه کسانی به جای صیدی و حسینی بر صندلی های هیات مدیره ایران خودرو تکیه خواهند زد، با این حال گویا اصغر خسروشاهی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیر امور بین الملل گروه قطعه سازی عظام، یکی از ورودی های احتمالی به هیات مدیره بزرگترین خودروساز ایران است.
خبر دیگری که در مورد مجمع فردای ایران خودرو به گوش می رسد این است که اعضای جدید هیات مدیره ماموریت پیگیری و اجرای خصوصی سازی در این شرکت را داشته و بناست مقدمات واگذاری باقیمانده سهام ایران خودرو نزد دولت را به بخش خصوصی فراهم بیاورند. ظاهرا حسن روحانی رییس جمهوری به شدت بر خروج دولت از صنعت خودرو تاکید دارد و از همین رو اقداماتی برای انجام این مهم، در دست اجرا قرار گرفته است.
نکته دیگر اینکه اگرچه شایعاتی مبنی بر جا به جایی در صندلی مدیرعاملی ایران خودرو به گوش می رسد و برخی معتقدند در مجمع فردا خبر آن رسما اعلام خواهد شد، با این حال گویا قرار است هاشم یکه زارع فعلا در کیلومتر 14 جاده مخصوص باقی خواهد بماند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید