حمله یک زن ایرانی با اسلحه به دفتر یوتوب

حمله یک زن ایرانی با اسلحه به دفتر یوتوب

به گزارش صنعت نویس، حوالی نیمه شب به وقت تهران (ظهر به وقت غرب آمریکا) خبر رسید شخصی به مقر یوتوب در شهر سن برونو ایالت کالیفرنیا حمله کرده و پس از زخمی کردن حداقل ۳ نفر، خود را به ضرب گلوله کشته است. حالا پلیس آمریکا با فاش کردن هویت مهاجم می گوید شخص حمله کننده یک زن ۳۸ ساله ایرانی تبار به نام نسیم نجفی اقدم است که از وی ویدیوهایی با ۱ میلیون بازدید به فارسی و انگلیسی وجود دارد. پیش از این برخی کاربران در بخش نظرات این ویدیوها نسبت به سلامت روانی وی اعلام تردید کرده بودند.

پلیس دلیل حمله را مسائل خانوادگی اعلام کرده است، هرچند خانم اقدم در برخی از ویدیوهای اخیر نسبت به جلوگیری از پخش ویدیوهایش توسط یوتوب اعتراض کرده بود. رییس گوگل در واکنش به این حمله یک ایمیل به کارکنان شرکت ارسال کرد که در آن می خوانیم:

ظهر امروز هنگامی که کارکنان ما در حال صرف نهار بودند اخباری از حمله مسلحانه به یوتوب در سن برونو به دستمان رسید. پلیس و تیم امنیتی ساختمان را تخلیه کردند و اطمینان حاصل شد که امنیت به محل بازگشته است. بر اساس آخرین اخبار واصله ۴ نفر در این حادثه مخوف دچار آسیب شده اند. از پلیس و تیم امنیتی خودمان بابت عملکرد سریع و محافظت از افراد تشکر می کنم. می دانم بسیاری از شما دچار شوک هستید. در روز های آینده گوگل در کنار خانواده ی خود خواهد بود و تمام تلاشش را برای التیام این تراژدی غیر قابل باور به کار خواهد بست.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر در این حمله حداقل 4 فرد زخمی شده اند که 3 نفر از آنها به علت اصابت گلوله مجروح شده اند. فرد مسلح در حین این اتفاق خود را به دلیل آنچه پلیس شلیک به قفسه سینه خود، اعلام کرده، کشته است.

مقر یوتیوب در سان برونو کالیفرنیا. به گفته پلیس جسد فرد مسلح در ساختمان مقر یوتیوب پیدا شده، در حالی که دو نفر از افرادی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند در ساختمان مجاور بوده اند. مقامات اعتقادی به ارتباط ضارب با گروه های تروریستی بین المللی ندارند. همچنین این فرد پیش از این سابقه مجرمانه ثبت شده ای در پلیس نداشته و به اعتقاد پلیس از کارمندان یوتیوب نیز نبوده است.

به گفته شاهدان این تیر اندازی در زمانی اتفاق افتاده که تعدادی از کارمندان در حال صرف نهار در محوطه حیاط مجموعه یوتیوب بوده اند. 5 دقیقه پس از این حادثه و در ساعت 1 بعد از ظهر، پلیس به محل رسیده و با جسد فرد مسلح مواجه شده است.

بر اساس گزارش ها 15 نفر از کارمندان یوتیوب شاهد این ماجرا بوده اند و پلیس به منظور تحقیقات بیشتر از آنها بازجویی کرده است.

پس از این که پلیس اعلام کرده منطقه امن است، اتوبوس هایی کارمندان یوتیوب را به خارج از محیط مقر این کمپانی انتقال دادند، البته هنوز کارمندان اجازه ورود به مقر شرکت را نداشتند.

منبع:دیجیاتو

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید