حمایت جدی دولت از بخش خصوصی

استاندار زنجان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت، حمایت مجدانه از بخش خصوصی است که تعاون را می‌توان یکی از این بخش‌ها به‌عنوان پایه‌های نظام اقتصادی کشور دانست.
حمایت جدی دولت از بخش خصوصی

به گزارش صنعت نویس، «اسدالله درویش‌امیری» ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با اشاره به این‌که فعال بودن 1080 تعاونی از 4000 تعاونی استان، به این معنی است که تعاونی‌ها هنوز به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی دست نیافته‌اند، افزود: بی‌شک تعاونی‌ها نقش ارزشمندی در ایجاد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دارند که امروز باید از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که در تعریف تعاون این‌گونه آمده است که «بهره‌گیری از ظرفیت‌های جمعی و تلاش همگانی برای توسعه جامعه»، تصریح کرد: وقتی به آمار اعضای بخش تعاون استان که مشتمل بر 800 هزار نفر است، می‌نگیرم، به این نتیجه می‌رسیم که باید از این ظرفیت ارزشمندی که در بخش تعاون استان وجود دارد، به بهترین شکل استفاده کنیم، چون این همان رویکرد اصلی دولت در حمایت از بخش خصوصی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با بیان این‌که تأکید ما این است که اگر قرار باشد بنگاه‌های اقتصادی دولتی واگذار شود، اولویت در این واگذاری‌ها باید با تعاونی‌ها باشد، اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین پتانسیل‌های بخش تعاون این است که سرمایه‌های خرد و کوچک افراد را که به تنهایی قادر به تشکیل بنگاه بزرگ اقتصادی نیستند، تجمیع کرده و مبادرت به این کار می‌کند.

درویش‌امیری با اشاره به این‌که امروز نیازمند این هستیم که علل نداشتن توفیق تعاونی‌ها و قرار گرفتن در جایگاه واقعی‌شان را که در قانون نیز به آن اشاره شده است، مورد بررسی قرار دهیم، افزود: بدون شک می‌توان با ارایه راهبردهایی چون ارائه تسهیلات اعتباری حمایتی، تنوع در شیوه‌های افزایش سرمایه توزیع سهام، رفع محدودیت‌ها از حضور تعاونی‌ها در همه عرصه‌های اقتصادی و تاسیس تعاونی‌های فراگیر ملی برای زیر پوشش قرار دادن جامعه متوسط و ضعیف، از این مشکلات بیرون رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جشنواره از مقوله بیکاری جوانان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه امروز یاد کرد و گفت: شناسایی توانمندی بالقوه بخش تعاون، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره به‌شمار می‌رود که در همین راستا امسال سامانه‌ای برای ثبت‌نام شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی شده و 226 تعاونی موفق به ثبت‌نام شدند.

«محمدرضا یوسفی» با تأکید بر اینکه باید اعتماد به تعاونی‌ها در بخش دولتی نهادینه شده و این مهم تنها نیاز بخش تعاون به‌شمار می‌رود، ادامه داد: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از دولت، بحث اشتغال‌زایی است و ما به جد معتقدیم برای رفع مشکل بیکاری باید از همه ظرفیت‌ها که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بخش تعاون است، استفاده کرد و این اقدام خود باعث ارتقای جایگاه تعاونی‌ها خواهد شد.

وی از افتتاح 40 تعاونی در استان طی سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون تعاونی‌های غیرفعال در استان زنجان احصا و شناسایی شده که در مجموع 968 تعاونی در استان با عضویت 800 هزار نفر فعالیت دارند. به عبارتی می‌توان گفت که حدود 80 درصد از جمعیت استان زنجان عضو تعاونی بوده و بیش از 740 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های استان محقق شده است.

در پایان این مراسم از 20 تعاونی استانی برتر و 10 تعاونی شهرستانی تجلیل شد.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید