حل معضل بیکاری چه شد؟

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید حل مشکل بیکاری جوانان عزم همه دستگاهها را می‌طلبد. او از امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار به عنوان مهمترین اولویتهای وزارت کار در دولت دوازدهم نام برد.
حل معضل بیکاری چه شد؟

به گزارش صنعت نویس، اولیا علی بیگی اظهار کرد: وزارت کار از جمله وزارتخانه‌های مهم و اثرگذار در اقتصاد و اجتماع است و مسئولیت و رسالت این وزارتخانه هم به لحاظ گستردگی مجموعه و هم تنوع خدماتی که باید به جامعه هدف ارائه دهد، مهم و سنگین است. لذا همه دستگاه‌ها باید به کمک وزارت کار بیایند تا بیکاری ریشه کن شود.
وی تصریح کرد: اگر قرار است طرحی در حوزه اشتغال اجرا و به سرانجام برسد نیازمند همراهی همه دستگاهها خواهد بود. طرح‌هایی همچون ساماندهی قراردادهای کار با یک وزارتخانه به نتیجه نمی‌رسد و تیم اقتصادی دولت با همگرایی و هم افزایی هم باید به اجرای طرح‌های دولت کمک کنند.
به گفته علی بیگی، امروز مهمترین دغدغه کشور و مردم، بیکاری جوانان است و اگر به اشتغال توجه جدی نشود، به تهدید و چالشی برای نظام تبدیل خواهد شد.
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار متذکر شد: بعد از اشتغال مساله امنیت شغلی و صیانت و امنیت نیروی کار مورد تاکید است چرا که نبود امنیت شغلی خود می‌تواند به عاملی برای گسترش بیکاری تبدیل شود.
به اعتقاد وی ۹۳ درصد کارگران در کشور دارای قرارداد موقت هستند و این امر به بهره‌وری کارگاه‌ها کمکی نکرده است.
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به انتخاب مجدد دکتر ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم، گفت: مجلس به وی و برنامه‌هایشان اعتماد کرد و این اعتماد وظیفه وزیر کار را سخت می‌کند اما معتقدم اگر فرد جدیدی انتخاب می‌شد با چنین گستردگی و حجم کار یکسال طول می‌کشید تا با مجموعه و فراز و فرود آن آشنا شود.
وی تاکید کرد: اکنون شناخت نقاط قوت و ضعف بخش و توجه به بخش‌های مغفول مانده می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات و کمبودها کمک کند با این حال وزارت کار تنها است و به تنهایی نمی‌تواند اشتغال و قراردادهای کار را ساماندهی کند. تیم اقتصادی دولت باید در این مسیر وزارت کار را همراهی کند.
منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید