حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

با وجود آنكه مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه عضویت افراد در هیت مدیره بیش از یک شرکت را تصویب کرد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با صدور بخشنامه اي در تيرماه اعلام كرده كه در هيچ يك از زير مجموعه هاي اين وزارتخانه فردی حق ندارد همزمان عضو هیات مدیره بیش از یک شرکت باشد اما بررسي ها نشان مي دهد با گذشت 8 ماه از ابلاغ اين بخشنامه ، يكي از مديران ارشد اقتصادي صندوق بازنشستگي همچنان به طور همزمان عضو هيات مديره 2 شركت زير مجموعه صندوق بازنشستگي است.
حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

عليرضا برادران در حالي مديرعامل و عضو هيت مديره شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي است که در شركت پتروشيمي جم  نیز عضو و رييس هيت مديره است.
این در حالی است  كه بعد از ابلاغ بخشنامه وزير كار حضور همزمان وي در 2 شركت زير مجموعه صندوق بازنشستگي در این ۸ماه غيرقانوني است.

حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

چنانچه مصوبه اخیر مجلس دایر بر ممنوعیت عضویت افراد در هیات مدیره بیش از یک شرکت ملاک عمل قرار گیرد، به طور قطع حضور "برادران" در هیات مدیره همزمان دو شرکت، یک تخلف آشکار بوده که تااکنون، علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مقابله با آن چشم پوشی کرده است.
بر طبق تبصره 2 اصلاحی ماده واحده طرح اصلاح قسمتی از قانون تجارت که اردیبهشت ماه امسال به تصویب مجلس رسید :"هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود."

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید