حضور ایران در اکسپوی امارات قطعی شد

مهر : یک مقام مسئول در وزارت صنعت از قطعی شدن حضور ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ امارات متحده عربی خبر داد و گفت: سه طرح نهایی پاویون ایران در این نمایشگاه هفته آینده، بررسی و یکی از آنها انتخاب می‌شود.

سید حسین میرظفرجویان امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیرماه ۹۸) در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: از سال قبل در سفری که به امارات از سوی مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران انجام شده، مقدمات حضور کشورمان در اکسپوی ۲۰۲۰ امارات، نهایی و قرارداد مرتبط با تأمین زمین نیز منعقد شده است. معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر گفت: بر این اساس پاویون جمهوری اسلامی ایران در کنار پاویون کشورهای فرانسه و مکزیک در فضایی به مساحت ۲۰۱۴ مترمربع برپا خواهد شد. وی تصریح کرد: طراحی پاویون ایران به کمک ستاد اکسپو در حال نهایی شدن است که بر اساس آن، مسابقه‌ای برگزار شده و سه طرح نهایی در هفته آینده در حضور هیئت مدیره، نهایی خواهد شد تا مقدمات اجرای طرح برگزیده فراهم شود. معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به اینکه اکسپوها در دنیا زیر نظر مجمع جهانی نمایشگاه‌های دنیا برگزار می‌شود، اصرار زیادی به حضور ایران وجود دارد که باید تلاش کنیم علی‌رغم میل باطنی برخی کشورها برای حضور ایران در این نمایشگاه، بسیار پرقدرت وارد شویم. به گفته میرظفرجویان، هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه صورت گرفته تا به نحو احسن بتوانیم مقدمات حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را داشته باشیم، چرا که بخصوص در شرایط تحریم، حضور ایران می‌تواند بسیار مؤثر باشد. وی ادامه داد: در شرایط تحریم که برخی کشورهای دنیا تلاش دارند تا ایران را منزوی کنند، در آخرین نمایشگاهی که در ایران برگزار شد، دستکم ۲۱ کشور دنیا حضور داشتند که این نشان از شکسته شدن تحریم‌ها است؛ چراکه دنیا علاقمند به تجارت با ایران است.

برگزاری نمایشگاه ایران در کشورهای همسایه، چین و هند

همچنین در این نشست، عزتی، معاون امور نمایشگاه‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها با هدف توسعه صادرات و کسب و کارهای داخلی صورت می‌گیرد و صنعت نمایشگاهی در کشور بعنوان یک ابزار مهم در توسعه به شمار می‌رود، چراکه باعث رشد اشتغال و تولید ناخالص داخلی می‌شود، به نحوی که در کشوری مثل آلمان، ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی تأمین می‌شود. وی افزود: امروز مهمترین مکان برخورد ایده‌ها و تلاقی دانش و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌ها رقم می‌خورد و بنابراین سیاست جذب و افزایش ظرفیت اقتصادی کشور از طریق نوآوری در کسب و کارها صورت می‌گیرد؛ این در حالی است که این روند می‌تواند حتی در افزایش صادرات غیرنفتی نیز مؤثر باشد. بر این اساس، در شرایط تحریم، بر اساس منویات مقام معظم رهبری تولید داخلی باید رونق گیرد و این موضوع تنها از طریق معرفی کالاها و خدمات ایرانی به بازارهای جهانی می‌تواند به هدف غایی خود برسد. عزتی افزود: بر این اساس تلاش شده تا از استارتاپ‌ها به عنوان دارندگان ایده استفاده شده و تلاش شود تا نظرات آنها در این موضوع دریافت گردد. به هر حال توسعه صادرات غیرنفتی یکی از دستورکارهای جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بر این اساس، قرار بر این است که در ۱۵ کشور همسایه و البته چین و هند نیز نمایشگاه‌هایی را برگزار کنیم تا بتوانیم کالاهای ایرانی را به این بازارها معرفی نمائیم. وی تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است که از ظرفیت سایت‌های نمایشگاهی سایر کشورهای همسایه و دوست استفاده کرده و زمینه هم افزایی را فراهم نمائیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید