حذف ۴ صفر از پول ملی، تاثیر واقعی ندارد

ایرنا : معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حذف چهار صفر از پول ملی در چارچوب بحث های مربوط به ثبت حسابداری و برای راحتی کار با پول است و اثر واقعی مشخصی بر فضای اقتصادی کشور نخواهد داشت.

محمدعلی دهقان دهنوی در حاشیه رونمایی از طبقه بندی های جدید آمار تجارت خارجی در جمع خبرنگاران، درباره حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: این طرح توسط بانک مرکزی دنبال می شود. معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اضافه کرد: مرسوم است که در زمان هایی که صفرهای پول به دلیل انباشت تورم زیاد می‌شود، برای راحتی کار، اقدام به حذف آنها کنند اما این برنامه ما به ازای واقعی ندارد. دهقان درباره برنامه‌های خروج از تورم و بهبود شرایط کسب و کار گفت: نام گذاری امسال به نام رونق تولید، موجب می شود تا سیاست های اقتصادی با هدف بهبود رونق تولید اجرا شود. وی افزود: راه حل مشکلات اقتصادی کشور، تقویت تولید و در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش برای بنگاه‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بسته سیاست های رونق تولید گفت: بسته های رونق تولید در وزارت اقتصاد بررسی شده که تلاش می شود تا جهت گیری های آن تاثیر ملموس بر فعالیت های اقتصادی سال ۹۸ داشته باشد.

به گفته دهقان، برنامه های این وزارتخانه برای کاهش تورم، بیکاری و ایجاد رونق تولید است که متناسب با آن برنامه بسته‌های اجرایی معرفی خواهد شد. وی درباره افزایش مالیات و فشار بر بخش تولید گفت: تقویت درآمدهای مالیاتی به معنای گرفتن مالیات بیشتر از بخش تولید نیست. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: راه‌های زیادی برای بهبود درآمدهای مالیاتی وجود دارد از جمله گسترش پایه‌های مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و لغو معافیت های غیر ضروری است. وی یادآور شد: افزایش درآمدهای مالیاتی فشاری به بخش تولید وارد نمی‌کند، بلکه تسهیل‌کننده فضای کسب و کار خواهد شد. دهقان درباره تشدید تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی نیز گفت: چنانچه شرایط خاصی رخ دهد، برنامه‌ریزی‌هایی جدید انجام می‌شود که در چارچوب افزایش درآمدها و کاهش هزینه های غیر ضروری است تا از طریق آنها تعادل در بین بخش مصارف و منابع بودجه برقرار شود. وی درباره راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز اظهار داشت: این بازار به گردش بهتر اطلاعات و شفافیت معاملات کمک می کند و شرایط را برای سیاست‌گذاری بهتر و کمرنگ کردن نوسان ها فراهم کرده و ثبات را برقرار می کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید