حذف لیست خودروهای تویوتا از سایت ثبت سفارش

با گذشت چند ساعت از انتشار این لیست و اعلام موضع گیری‌ها مبنی بر عدم باز شدن سایت ثبت سفارش، مسئولان سیستم مدیریت ثیت سفارشات واردات در اقدامی قابل تأمل لیست خودروها را از سایت حذف کردند.
حذف لیست خودروهای تویوتا از سایت ثبت سفارش

به گزارش صنعت نویس، براساس قول شفاهی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مبنی بر ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو تا این ساعت خبری از دستورالعمل نیست. علی رغم عدم ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو امروز بعد از گذشت چند ماه لیست تعدادی از خودروهای تویوتا در سایت ثبت سفارش درج است که این موضوع خود ابهامات جدیدی را در گشایش سایت ثیت سفارش آنهم بدون ابلاغ دستور العمل واردات به وجود آورد.

در همین زمینه فرهاد احتشام زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با انتشار اسامی خودروهای سواری تویوتا در سایت ثبت سفارش، اظهار داشت: ثبت سفارش خودرو دارای 4 مرحله است ولی امکان ثبت سفارش نهایی برای واردکنندگان هنوز وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امروز در سایت ثبت سفارش خودرو فقط اسم تویوتا درج شده است، افزود: حدود 83 خودرو در انتظار باز شدن سایت ثبت سفارش هستند که هنوز امکان ثبت نام نهایی پیدا نکرده‌اند.

رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که پیش از این امکان مشاهده لیست خودروهای سواری مجاز به واردات در سامانه ثبت سفارش نبود اما امروز چه اتفاقی در سایت ثبت سفارش افتاده که اسم این شرکت درج شده است، گفت : شاید در حال اجرای مقدمات کار برای بازگشایی سایت باشند ولی در کل هنوز کسی امکان ثبت نهایی را در سایت ثبت سفارش خودرو ندارد.

احتشام زاده تأکید کرد: تا زمانی که دستور العمل جدید واردات خودرو از سوی دولت ابلاغ نشود سایت ثبت سفارش باز نخواهد شد.

بعد از انتشار لیست تعدادی از خودروهای تویوتا در سامانه ثبت سفارش علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت هم با بیان اینکه تا این لحظه مصوبه واردات خودرو به ما ابلاغ نشده است، گفت: مصوبه توسط دولت ابلاغ می‌شود و تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو منوط به ابلاغ مصوبه دولت است، گفت: در صورت ابلاغ این مصوبه سایت ثبت سفارش مطابق تک تک مفاد مصوبه دولت و برای همه خودروهای تویوتا، آرین موتور، پرشیا و هیوندا به طور یکسان باز می‌شود و این طور نیست که این سایت برای خودروی خاصی باز شود.

با گذشت چند ساعت از انتشار این لیست و اعلام موضع گیری‌ها مبنی بر عدم باز شدن سایت ثبت سفارش، مسئولان سیستم مدیریت ثیت سفارشات واردات در اقدامی قابل تأمل لیست خودروها را از سایت حذف کردند.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید