حجم معاملات بورس تهران فروکش کرد

در حالی که بورس تهران شاهد افت قیمت سهم‌هاست و بازیگران بازار سرمایه منتظر تصمیمات کلان اقتصادی در کشور و آینده برجام هستند، امروز تنها ۲۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی در بورس معامله شد.
حجم معاملات بورس تهران فروکش کرد

به گزارش صنعت نویس، رکود در بورس تهران در این روزها ادامه دارد و قیمت سهم‌ها بیشتر روند کاهشی را طی می‌کند. در این مدت سرمایه‌گذاران بورسی به راحتی نمی‌توانند تصمیمی برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام را داشته باشند، از طرفی تصمیم ترامپ برای خروج یا عدم خروج از برجام تاثیر مضاعفی بر تصمیمات بازیگران بازار سهام دارد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱۸ واحد افت کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۵۸۶ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل چهار واحد پایین رفت و رقم ۱۶ هزار و ۶۱۳ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با افت ۲۱۸ واحدی تا رقم ۹۹ هزار و ۴۴۳ پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۳۵ و ۳۴ واحد افت کردند.

پتروشیمی جم، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان نیز هر یک به ترتیب ۷۹، ۴۹ و ۴۳ واحد در کاهش شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر داشتند و در طرف مقابل آسان‌پرداخت پرشین، آهنگری تراکتورسازی ایران و پالایش نفت تهران به ترتیب ۳۶، ۳۲ و ۱۳ واحد به رشد شاخص‌ها کمک کردند.

در گروه فرآورده‌های نفتی و کک و سوخت هسته‌ای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز از ۰.۰۹ درصد تا ۳.۶ درصد رشد کردند. کمترین رشد بین این نمادها مربوط به پالایش نفت تبریز با رشد ۹ درصدی بود، اما قیمت سهام مابقی شرکت‌ها در این گروه با افت همراه بود. در گروه محصولات شیمیایی شاهد افت قیمت اکثریت قریب به اتفاق سهم‌ها بودیم همچنین کمتر از نیمی از نمادها در گروه خودرویی‌ها با افت قیمت مواجه شدند.

در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز قیمت سهم‌ها عمدتا کاهشی بود، اما آسان پرداخت پرشین که بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار سرمایه داشت با صف خرید همراه شد و تا آستانه پنج درصد در قیمت پایانی رشد کرد. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۹۴۱ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز با ۱.۲ واحد رشد تا رقم ۸۱۰۵۲ واحدی همراه شد، ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۰۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۲۸ هزار و ۸۸۲ نوبت دادوستد بود.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید