حبس بیماران بهبود یافته کرونایی در بیمارستان های ارومیه و مهاباد

نماینده مهاباد از زندانی شدن و عدم ترخیص ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) مهاباد و ارومیه خبر داد و گفت: متاسفانه این بیماران چون توان پرداخت هزینه بیمارستان را ندارند، توسط مسئولین بیمارستان زندانی شده و ترخیص نمی‌شوند.

به گزارش صنعت نویس، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام خمینی مهاباد و امام خمینی ارومیه بستری بودند که هزینه درمان هر کدام از آنها بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد شد،‌گفت: ۲۰ بیمار با هزار زحمت هزینه درمان خود را پرداخت کردند و ترخیص شدند اما ۴۰ بیمار که عمدتا یا تحت پوشش کمیته امداد امام قرار دارند یا سازمان بهزیستی و یا فاقد سرپرست خانواده هستند به دلیل نداشتن هزینه درمان از بیمارستان ترخیص نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولین این ۲ بیمارستان، این بیماران را زندانی کرده و اجازه ترخیص نمی‌دهند، گفت: اینجانب در نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت اسامی ۴۰ نفر را برای ایشان ارسال کردم و خواستار ترخیص این بیماران شدم.

نائب رئیس کمیسون عمران مجلس با بیان اینکه کرونا یک بیماری سراسری، جهانی و عمومی است، ‌تاکید کرد:‌مسئولین وزرات بهداشت باید تدابیری اتخاذ می‌کردند تا هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گرفت اما متاسفانه ظاهرا این اقدام صورت نگرفته است.

محمودزاده با بیان اینکه در مناطق محروم وقتی یک نفر دچار کرونا می‌شود بقیه اعضای خانواده نیز درگیر می‌شوند، گفت: برای درمان یک بیمار کرونایی حداقل شش آمپول مخصوص نیاز است که هزینه هر آمپول یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می‌شود و در مجموع غیر از هزینه‌های جانبی بیمارستان، یک بیمار کرونایی به ۹ میلیون تومان برای هزینه آمپول نیاز دارد که پرداخت این هزینه از توان مردم خارج است.

وی گفت:‌در حال حاضر یک خانم باردار از اهالی یک روستای سردشت، که دچار بیمار کرونا شده و ۴ روز پیش باید از بیمارستان امام خمینی ارومیه ترخیص می‌شده به دلیل عدم پرداخت هزینه ۴۰ میلیون تومانی بیمارستان، بالاجبار در بیمارستان نگهداری می‌شود در حالی که وضعیت جسمی این خانم چندان مناسب هم نیست.

نماینده مهاباد در مجلس به مورد دیگری از این بیماران اشاره کرد و گفت: فرد دیگری برای ترخیص خود از بیمارستان گوشواره دختر ۳ ساله خود را فروخت تا هزینه بیمارستان را پرداخت کند.

محمودزاده تاکید کرد:‌در کجای جهان مشاهده می‌کنیم که یک بیمار باردار کرونایی برای ترخیص ۴ روز در بیمارستان نگهداری شود و یا بیمار دیگری گوشواره دختر خود را به فروش برساند.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت گفت: هر چه زودتر باید تکلیف این ۴۰ بیمار مشخص و آنها از بیمارستان‌ها ترخیص شوند.

نماینده مهاباد گفت: ‌در مناطق محروم ما کسی که کرونا می‌گیرد یا باید به خاطر بیماری بمیرد یا به خاطر فقر مالی.
فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید