حباب ۱۴ میلیونی پراید در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با بیان اینکه قیمت پراید در بازار ۱۴ میلیون تومان حباب دارد، گفت: اختلاف قیمت کارخانه با بازار تا دومیلیون تومان منطقی است.
حباب ۱۴ میلیونی پراید در بازار

به گزارش صنعت نویس، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: همچنان شرکت‌ها خودرو به بازار عرضه نمی‌کنند و کماکان اختلاف قیمت زیادی در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران افزود: خودرو‌های زیر ۳۰ میلیون تومان، ۱۵ میلیون تومان، خودرو‌های ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان ۱۲ میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار دارند و خودرو‌های ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان نیز صد درصد افزایش قیمت دارند.

وی درباره اوضاع خرید و فروش گفت: بازار خودرو چه داخلی و چه خارجی با رکود مواجه است و درهر دو بازار به ندرت خرید و فروش صورت می‌گیرد، زمانی خرید و فروش صورت می‌گیرد که قیمت ارز ثابت بماند و نوسان نداشته باشد.

موتمنی درباره تاثیر پیش فروش خودرو بر بازار نیز تصریح کرد: پیش فروش خودرویی که صورت گرفته کاغذی بوده و تحویل آن‌ها سال ۹۸ است بنابراین تاثیری بر بازار ندارد، این اقدام زمانی اثرگذار خواهد بود که خودرو در بازه زمانی یک یا دوماه تحویل داده شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با بیان اینکه اختلاف قیمت کارخانه با بازار تا دو میلیون تومان منطقی است اما، بیشتر از این حباب است و منطقی ندارد، تاکید کرد: برخی سایت‌های خرید و فروش نیز در افزایش قیمت ها نقش دارند و با اعلام سلیقه ای قیمت بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پرایدی که در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت گذاری شده است بیش از ۱۴ میلیون تومان حباب دارد.

موتمنی گفت: زمانی که ورودی خودرو به بازار بسته می‌شود، موجی به راه می‌افتد که همه متضرر می‌شوند و تا اوضاع به حالت عادی برگردد چندین ماه زمان خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که خودرو به اندازه نیاز بازار عرضه نشود و خریداران که در گذشته خودروی پیش فروش خریداری کردند به موقع خودروی خود را تحویل نگیرند اثر روانی بر بازار خواهد داشت.
 

 

منبع:میزان

افزودن نظر جدید