حال ناخوش بازار خودرو تحت تاثیر تصمیمات آنی

بازار خودرو تحت تأثیر تصمیمات لحظه‌ای روز‌های سختی را سپری می‌کند به طوریکه عمر تصمیمات یک روز هم دوام ندارد.
حال ناخوش بازار خودرو تحت تاثیر تصمیمات آنی

به گزارش صنعت نویس،  از دو هفته گذشته بحث افزایش قیمت خودرو، احتکار خودرو، تحقیق و تفحص از دو خودروساز بزرگ و آزادسازی قیمت در محافل عمومی و دولتی مطرح شد.

بحث‌های ضد و نقیض از حوزه‌های خودرو باعث شد مشتریان و کاسبان بازار دچار سرگیجه شوند، خودروسازان داخلی هم با وعده‌های خود تنش در بازار خودرو را افزایش دادند، خودروسازان معتقدند احتکاری صورت نگرفته و خودروها به دلایلی مانند کمبود قطعات به بازار ارائه نشدند، اما رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: خودروسازان عرضه را به بازار محدود کردند و همین عامل موجب گرانی خودرو در هفته‌های اخیر شده است.

این کش و قوس‌ها بین فروشندگان و شورای رقابت و وزارت صنعت از روز گذشته شدت بیشتری به خود گرفته تا جایی که روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت خودرو با پیشنهاد شریعتمداری وزیر صنعت در کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد که از سوی وزارت صمت تکذیب شد.

همچنین روز گذشته خبرهایی از منابع آگاه درباره خروج شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری منتشر شد ولی شیوا رئیس شورای رقابت در مصاحبه ای از مخالفت با افزایش قیمت‌های خودرو خبر داد و گفت: دلایل خودروسازان برای افزایش خودرو کافی نبود.

با وجود اینکه تکذیب افزایش قیمت خودرو از سوی مسئولان وزارت صنعت مطرح می‌شد و وزیر صنعت، شورای رقابت را تا صبح دیروز مرجع قیمت‌گذاری می‌دانست ناگهان تصمیمات و منافع مشتریان و مردم تغییر کرد و وزارت صمت طی اطلاعیه‌ای از حذف شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد.

صبح امروز نیز داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با یکی از رسانه‌های کشور خبر از افزایش ۲۵ درصدی خودرو و اعمال آن در خودروهای ثبت نامی جدید(پیش فروش ساپیا)، را داد.

این آشفتگی و تصمیمات لحظه‌ای به مراتب اثرات منفی بیشتری نسبت به نوسانات نرخ ارز و تحریم‌های خودروسازان دارد و عملا باعث بهم خوردن نظم بازار و افزایش تنش در بازار خودرویی کشور شده است.

بازار خودرو که به شکل سرسام آوری دچار تنش شده می‌طلبد با تصمیم‌های کارشناسی از شدت التهاب آن کاسته شود تا شاهد هجوم نقدینگی به این حوزه نباشیم و مردم بیشتر از این متضرر تصمیمات اشتباه نشوند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید