جو ملتهب مجلس در زمان دفاع روحانی از بودجه ۹۸

در حالی که رییس جمهور در حال دفاع از بودجه سال ۹۸ بود تعدادی از نمایندگان خوزستان با تجمع مقابل مانیتور مجلس در کنار محل سخنرانی رییس جمهور جو مجلس شورای اسلامی را ملتهب کردند.

بعد از آغاز جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در حالی که رییس جمهور قصد ورود به مجلس را داشت، تعدادی از نمایندگان استان خوزستان مشخصا، ناصری نژاد جلوی او را گرفت و مشغول صحبت با رییس جمهور شد که این صحبت از سوی تعداد دیگری از نمایندگان استان خوزستان ادامه داشت. وقتی رییس جمهور پشت تریبون مجلس شورای اسلامی برای دفاع از بودجه ۹۸ رفت، ناصری نژاد، خادمی، پاپی زاده و تعدادی از نمایندگان استان خوزستان در مقابل مجلس شورای اسلامی در کنار جایگاه رییس جمهور ایستاده و تجمع کردند. علی‌رغم تلاش نعمتی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای نظم بخشیدن به مجلس و درخواست از آنها برای نشستن بر صندلی های خود این اتفاق رخ نداد و کمی بعد آنها تنها در قسمت دیگری از مجلس شورای اسلامی باز هم مقابل مانیتورها تجمع کردند. تجمعی که به تعداد آنها اضافه شد و بعضا بگو و مگوهایی با نمایندگان خوزستان با نمایندگان اصفهان صورت گرفت. کار به جایی رسید که گل مرادی نماینده ماهشهر صدای خود را بالا برد و با وکیلی که از سوی هیات رییسه به دنبال برقراری نظم در جلسه بود، بحث می‌کرد. در نهایت گل مرادی را آرام کرده و از او خواستند که به صندلی خود باز گردد. با این وجود تعداد نمایندگان تجمع کننده افزایش پیدا کرد که در بین آنها نوریان، نماینده شهرکرد و فرمند نماینده میانه هم دیده می‌شد.

در این هنگام ساعدی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان هم در بین آنها حضور پیدا کرد. تجمعی که به تعداد آنها افزوده شده و همزمان با این بخش از صحبت‌های رییس جمهور شد که گفت قول می‌دهم شورای عالی آب را در سال جاری بیشتر تشکیل دهیم. وظیفه دولت است که به تمام کشور مساوی نگاه کنیم. زاینده رود همچون هامون است. دولت به همه مناطق کشور توجه دارد. در حالی رییس جمهور این صحبت‌ها را بیان می‌کرد که تجمع کنندگان با دقت به حرف‌های او گوش می‌کردند. در بین آنها امیر آبادی و وکیلی هم برای آرام کردن فضا حضور داشتند. در زمانی که رییس جمهور گفت که "کارون حیات ملی ما است و همان هامون است" به یکباره عده ای از نمایندگان تجمع کننده صدایشان را بالا بردند، به طوری که مشخصا صدای ساعدی به گوش می رسید. او قصد نزدیک شدن به جایگاه رییس جمهور را داشت که نمایندگان این اجازه را به او ندادند. در خلال این جو ملتهب مجلس شورای اسلامی وکیلی از واعظی خواست که بین تجمع کنندگان حضور پیدا کند که واعظی آن را نپذیرفت. در این هنگام امیرآبادی از لاریجانی خواست که تذکری به نمایندگان دهند که لاریجانی خطاب به این نمایندگان تجمع کننده، گفت: این جا جمع نشوید. سر جایتان بنشینید. من قبلا با شما صحبت کرده بودم. آقای ناصری نژاد و آقای خادمی با شما هم صحبت خواهم کرد. لطفا سر جایتان بنشینید و جو مجلس شورای اسلامی را آرام نگه دارید. این باعث شد که دقایقی رییس جمهور سکوت کند و لحظاتی نمایندگان خوزستان جلو مجلس نشستند و وکیلی برای ساعدی مقداری آب آورد. در پایان صحبت‌های رییس جمهور، ناصری نژاد به کنار روحانی رفت و در حال صحبت با او بود که لاریجانی اجازه نداد و از او خواست که سر جایش بنشیند. در نهایت رییس جمهور بودجه را در شرایطی تقدیم به مجلس شورای اسلامی کرد که باز هم نمایندگان معترض در مقابل مجلس ایستاده بودند.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید