جهانگیری دستور رسیدگی فوری به مصدومان حادثه پلاسکو را صادر کرد

معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز(پنجشنبه)، بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه آتش سوزی و سپس فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران، در این محل حضور یافت و از نزدیک در جریان جزئیات این حادثه قرار گرفت و از مسئولین ذیربط گزارشات مربوط به حادثه را دریافت کرد.

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری همچنین دستورات لازم را به وزارت کشور، استاندار تهران، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اورژانس و سایر ارگان‌ها و نهادهای امدادی و امنیتی تهران صادر کرد تا با بسیج همه امکانات، هرچه سریعتر ضمن آواربرداری و نجات مصدومین و افراد حادثه دیده، تدابیر لازم را برای عدم تسری آتش به ساختمانهای اطراف بیندیشند.

جهانگیری همچنین خواستار رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و مداوای آنها شد و با تاکید بر لزوم تسریع در خارج کردن کشته شدگان و نجات کسانی که در زیر آوار مانده‌اند، دستورات لازم را برای آماده باش کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های تهران برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور بلافاصله پس از بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو، جلسه ستاد مدیریت بحران کشور را تشکیل داد و خطاب به اعضای جلسه گفت: اولویت نخست ما در این شرایط نجات جان مصدومان و کسانی است که زیر آوار مانده‌اند.

جهانگیری حادثه ساختمان پلاسکو را دردناک و تاسف بار توصیف کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، هلال احمر و سایر نهادها خواست امکانات امدادی خود را در اختیار گروه‌های امدادی حادثه ساختمان پلاسکو قرار دهند تا هموطنان و آتش نشانانی که زیر آوار مانده‌اند هرچه سریعتر نجات پیدا کنند.

جهانگیری از آتش نشانان به عنوان انسان‌هایی بزرگ و شرافتمند یاد و اظهار کرد: این عزیزان همواره برای نجات دیگران جان خود را به خطر می‌اندازند و حالا که تعدادی از آنها زیر آوار مانده‌اند، وظیفه ماست که با تمام امکانات و بسیج همگانی برای کمک به آنها بشتابیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: پس از آواربرداری و بیرون آوردن مصدومان از زیر آوار، اقدامات درمانی و مداوای این عزیزان باید هرچه سریعتر و با فوریت در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه که اعضاء ستاد مدیریت بحران کشور از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهردار تهران، استاندار و فرماندار تهران، مدیران جمعیت هلال احمر، فرماندهان نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، رییس شورای اسلامی شهر تهران،  عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد مدیریت بحران کشور نیز حضور داشتند، گزارشاتی از حادثه ساختمان پلاسکو و اقدامات انجام شده ارائه و تصمیمات لازم برای ادامه روند آواربرداری، امدادرسانی و رسیدگی به مصدومان و آسیب دیدگان اتخاذ شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید