جزییات سقوط هواپیمای مسافربری در افغانستان

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۴۰۰ که متعلق به شرکت هواپیمایی آریانا افغان بوده است، در منطقه ده‌یک غزنی که تحت تصرف طالبان است، سقوط کرده است.

صنعت نويس: بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در اسپوتنیک اینترنشنال، یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به ایرلاین آریانا افغان که از سمت هرات به سمت کابل، پایتخت افغانستان، در حال حرکت و پرواز بوده است، در منطقه غزنی سقوط کرده است.

گفته می‌شود این هواپیما ۸۳ نفر سرنشین داشته که هنوز از سرنوشت دقیق این هواپیما و سرنشینان آن خبری در دست نیست.

براساس گزارش‌های منتشر شده، هواپیمای بوئینگ سقوط کرده، بوئینگ مدل ۷۳۷-۴۰۰ بوده است.

این هواپیما که یکی از زیرشاخه‌های مدل کلاسیک و معروف بوئینگ ۷۳۷ به شمار می رود، به موتور CFM International CFM۵۶ مجهز است که تاکنون یک هزار و ۹۸۸ فروند از آن توسط شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا ساخته و به ایرلاین‌های سراسر جهان فروخته شده است.

حداکثر سرعت این نوع هواپیما ۸۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و طول بال های آن به ۲۹ متر می رسد.

این مدل هواپیما که بعد از مدل های بوئینگ ۷۳۷-۱۰۰ و ۲۰۰ به مرحله تولید رسید، از نوع هواپیماهای باریک پیکر و کوتاه /متوسط برد به شمار می رود.

مقامات امنیت و دولتی افغانستان تایید کرده اند که یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان در منطقه ده یک ولایت غزنی سقوط کرده و دچار سانحه شده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی آریانا افغان در واکنش به انتشار خبر سانحه هوایی، سقوط هواپیمای متعلق به این ایرلاین را رد کرده بود.

احمد خالد وردک، فرمانده پلیس غزنی، خاطرنشان کرده است که هواپیمای مذکور به ایرلاین آریانا افغان متعلق بوده است. وی در ادامه سخنان خود افزود: هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص تعداد تلفات این حادثه منتشر نشده چراکه هواپیما آتش گرفته و منطقه نیز تحت تصرف و کنترل طالبان است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید