جزییات جدید از وقوع سانحه هواپیمای تهران - یاسوج

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مه غلیظ و وزش باد شدید مانع پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران -یاسوج در سمیرم شده است.
جزییات جدید از وقوع سانحه هواپیمای تهران - یاسوج

به گزارش صنعت نویس، اصغر سلیمی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در مورد سانحه هوایی برای هواپیمای ATR شرکت هوایی آسمان گفت: صبح امروز مردم منطقه دناکوه صدای مهیبی شنیدند. از آن زمان تاکنون بسیج، بخشدار، رییس سپاه، هلال احمر و نیروهای انتظامی در حال پیدا کردن محل وقوع این حادثه هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به علت مه غلیظ و وزش باد شدید هنوز محل دقیق این سانحه پیدا نشده است ولی تیم های جست و جو همچنان در حال جست و جو هستند. این حادثه در دناکوه در محلی بین سمیرم و کهکیلویه و بویراحمد رخ داده است.

جزییات وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جزییات دقیق از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج، اظهار کرد: هواپیمای ATR آسمان قرار بود ساعت 9 و 30 دقیقه به یاسوج برسد که ارتباطش با برج مراقبت قطع شد و بعد از گذشت مدتی این نگرانی ایجاد شد که شاید این هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد.

اهم اظهارات بروجردی به شرح زیر است:
* همه اطلاعات اولیه و مشاهدات مردمی دال بر برخورد این هواپیما با کوه است چرا که فرودگاه بوشهر نزدیک به کوه‌های بلند قرار دارد و متأسفانه به نظر می‌رسد که این اتفاق بر اثر برخورد با کوه واقع شده باشد. یک تیم کارشناسی به منطقه اعزام شدند تا از نزدیک مشاهدات را ببینند و اعلام نظر کنند، طبق گزارش های واصله 60 مسافر و 6 گروه پروازی که جمیعا 66 نفر هستند در صورت تأیید نهایی، جان خود را از دست داده‌اند.

* علی الاصول کمیسیون عمران مجلس باید کمیته ویژه‌ای در این باره تشکیل دهد و بنده با رئیس کمیسیون عمران صحبت می کنم که حتما برای بررسی دقیق این حادثه کمیته ویژه‌ای تشکیل دهند. هواپیماهایی که استاندارد‌های لازم و ایمنی لازم را ندارند، ضرورتی ندارد که پرواز کنند، ATR هواپیمای ایمنی و ملخی است و از آنجایی که سرعت جت را ندارد، از ایمنی بیشتری برخوردار است.

* بنده در این باره از مسئولان ذیربط سوال کردم و آنها گفتند که این هواپیما از جمله ATRهای قدیمی است و غیر از آن هواپیماهای جدید است که به کشور آمده.

منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید